Revista presei

9 ianuarie 2020

Reprezentanţii elevilor cer retragerea proiectului privind structura anului şcolar: „Considerăm că o astfel de măsură ar produce haos”

Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) solicită retragerea proiectului de Ordin de ministru privind structura anului şcolar 2020-2021, arătând că cele două vacanţe fracţionate îi bulversează pe copii. Elevii au mai spus că atenţia ministerului ar trebui să se concentreze pe problemele reale din sistem, cum ar fi metodele de predare-învăţare-evaluare.

„Nu structura anului şcolar ar trebui să fie una mult mai aerisită pentru a permite dezvoltarea personală şi profesională a elevului, ci metodele de predare-învăţare-evaluare folosite şi arhitectura curriculară implementată, afirmă reprezentanţii elevilor într-un document remis Adevărul. Aceştia cer retragerea proiectului, lansat luni în dezbatere publică.  Consiliul Naţional al Elevilor arată, într-un comunicat de presă transmis miercuri, că solicită ministrului Educaţiei şi Cercetării, Monica-Cristina Anisie, retragerea proiectului de Ordin privind structura anului şcolar 2020-2021, potrivit căruia cursurile în noul an şcolar vor începe în 14 septembrie 2020, iar vacanţa de iarnă nu va mai fi asimilată cu vacanţa intersemestrială, „producând un real dezechilibru din punct de vedere educaţional”, arată aceştia.  „Considerăm că o astfel de măsură ar produce haos în sistemul de educaţie, întrucât întreaga perioada dintre cele două vacanţe (vacanţa de iarnă, respectiv cea intersemestrială) va fi dedicată doar rezolvării situaţiei şcolare şi nu aprofundării materiei, în conformitate cu programa şcolară. Faptul că proiectul de Ordin prevede cel mai scurt an şcolar din istoria recentă nu este un aspect îmbucurător pentru beneficiarul primar al educaţiei – nu structura anului şcolar ar trebui să fie una mult mai aerisită pentru a permite dezvoltarea personală şi profesională a elevului, ci metodele de predare-învăţare-evaluare folosite şi arhitectura curriculară implementată”, spun rerpezentanţii elevilor.

Noaptea lecturii, la Institutul Francez Timișoara, cu poeții Robert Șerban și Ioan Es. Pop

Lăsați poezia și muzica să vă învăluie la prima Noapte a lecturii, în 18 ianuarie 2020, de la ora 18.00, la Institutul Francez din Timișoara, bv. C.D. Loga nr. 46, când va avea loc o seară de lecturi bilingve (în română și în franceză), alături de poeții Ioan Es. Pop și Robert Șerban.

Participarea este gratuită, pe bază de rezervare, iar formularul de înscriere va fi disponibil în curând. Interludiile muzicale vor fi asigurate de către mezzosoprana Aura Twarowska, acompaniată de pianista Evelin Roman!

Ioan Es. POP este un poet emblematic al generației ’90.

Primul său volum de poezie „Ieudul fără ieşire” (1994) a primit Premiul pentru Debut al Uniunii Scriitorilor din România. Acesta a fost urmat de numeroase alte volume și premii atât în România, cât și în străinătate. A fost laureatul primei ediții a Premiului din Madrid în 2009 și a primit, între altele, Premiul Ciampi Valigie Rosse la Veneția, în 2016. În 2013, a reprezentat România la Salonul de Carte de la Paris.

Robert ȘERBAN este scriitor și jurnalist, cofondator al Festivalului de Literatură de la Timișoara.

Acesta a publicat mai multe volume de poezie, primul („Firește că exagerez”,1994) fiind recompensat cu Premiul pentru Debut al Uniunii Scriitorilor din România. Numeroase alte premii îi disting și textele ulterioare.

Poemele sale sunt traduse în mai multe limbi și sunt publicate în diferite reviste sau antologii din România și din străinătate.

Cercetarea românească este sugrumată de sistemul PCR, s-a ajuns la formarea de clanuri reprezentate prin familii – acuză cercetătorul Vlad Manea, acceptat de japonezi, americani și mexicani, dar trimis la plimbare de instituțiile românești

“Vlad Manea (H-index WoS = 21) este în prezent membru al Academiei Mexicane de Științe, cercetător senior în cadrul UNAM, fost cercetător postdoctoral la Caltech, fost membru al Consiliului Național de Etică din România (cel ras de ministrul Șerban Valeca în 2017), are peste 2.000 de citări, iar din toamnă va începe un stagiu de cercetare de un an la Kobe University din Japonia care se va adăuga la cei 20 de ani petrecuți deja în sistemele de cercetare ale altor țări”, scriu cercetătorii Octavian Micu, Mihai Miclăuș și Lucian Ancu, care l-au intervievat pe Vlad Manea.

Cercetătorul vorbește despre modul în care Ministerul Educației nu aplică propriile ordine privind recunoașterea funcțiilor didactice obținute de oamenii de știință la universități acreditate din străinătate.

PIATA MUNCII - Angajatorii europeni oferă 403 locuri de muncă prin reţeaua Eures România

Operatorii economici din Spaţiul Economic European (SEE) oferă, prin intermediul reţelei Eures România, un număr de 403 locuri de muncă, cele mai multe în Spania şi Germania, informează Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), potrivit Agerpres.

Conform datelor centralizate, în Spania sunt disponibile 238 de posturi pentru analişti relaţii clienţi, faianţari/pavatori şi muncitori în agricultură.

Germania oferă 149 de locuri de muncă pentru: bucătar, cameristă/roomboy, conductor tren marfar, electrician, instalator conducte de apă şi gaz, instalator instalaţii sanitare, de încălzire şi gaz, lăcătuş, manipulant de mărfuri, mecanic de proces, mecanic instalaţii sanitare, de încălzire şi climatizare, montator parchet, personal în domeniul gastronomiei de sistem, operator stivuitor, îngrijitor persoane vârstnice în azil, mecanic de proces, pictor, operator excavator, sudor MAG, tâmplar şi zidar.

Nu în ultimul rând, în Olanda sunt disponibile pentru români 16 locuri de muncă, potrivit sursei citate.

CULTURA SI SOCIETATE - Peste 40 de artiști români scot la licitație lucrări pentru strângerea de fonduri în sprijinul Australiei

Un număr de 43 de artiști scot la licitație, timp de o săptămână, lucrări și diverse obiecte pentru strângerea de fonduri în sprijinul Australiei, unde incendiile de vegetație au provocat pagube importante. „Ne-am strâns în spațiul virtual pentru a vă propune un schimb: creațiile noastre pot fi ale voastre printr-un sistem simplu de licitație cu donație directă către unul din conturile care aparțin câtorva asociații de voluntari și departamente de pompieri din Australia”, este mesajul celor 43 de artiști implicați în proiect, scrie News.ro. Banii de la donatori vor merge direct către conturile CFA (Country Fire Authority), Red Cross Australia, Koalas in care Inc. și Wild 2 Free Kangaroo Sanctuary Inc.

Vor fi scoase la vânzare picturi pe pânză, hârtie, textil și inox, grafică print, fotografii, colaje, bijuterii creații proprii, volume de poezie, dar și bilete la concerte. Fiecare artist va anunța pe pagina de Facebook a evenimentului (unde este disponibil și regulamentul licitației) obiectele scoase la vânzare. Licitația, care a început miercuri, va rămâne activă timp de șapte zile (va fi încheiată pe 15 ianuarie, ora 20.00).

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/stiri/life/peste-40-de-artisti-romani-scot-la-licitatie-lucrari-pentru-strangerea-de-fonduri-in-sprijinul-australiei-19220933

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Într-un cartier din Berlin, copiii români învață să strălucească

Un asistent social din România ajută elevii și părinții emigranți din Berlin să se integreze în sistemul școlar german.

După ce coboară din trenul S-Bahn la Friedrichsfelde, Mona Vintilă traversează parcarea unui supermarket din cartierul Lichtenberg din estul Berlinului și intră pe o alee cu blocuri înalte. Lichtenberg e cunoscut turiștilor pentru Grădina Zoologică și Muzeul Stasi – situat în clădirea care a servit ca sediu fostei Securități a Germaniei de Est. După căderea Zidului Berlinului, în cartier s-au mutat tot mai multe familii tinere, iar acum e cunoscut și ca o casă a culturii asiatice din capitala Germaniei.

Când intră la parterul unuia dintre blocuri, Mona e îmbrățișată din toate părțile de câteva fete de gimnaziu. Schimbă câteva cuvinte în germană. Fetele au ajuns în Berlin alături de familii și provin din Europa de Est. Intră alături de ele în sala unde fac cursurile de after school, cu draperii verde-crud și desene în creion prinse pe cei doi pereți fără ferestre sau pe dulapurile masive de metal unde sunt materialele de lucru ale copiilor: de la caiete sau fișe, la sclipici și creioane. Pe un panou de plută e prins un desen cu drapelul României, pe care stă scris „Rumanien ist mein Herz” – „România este inima mea”. Trei fete se strâng la masa din centru și încep să coloreze pe foi A4 interiorul conturului unei coroane. Când își dă seama că Alina, una dintre fete, nu a ajuns încă, Mona scoate telefonul și îi sună părinții. Le face fetelor de la masă semn să nu vorbească și pune conversația pe difuzor. Tatăl fetei răspunde și o liniștește pe Mona: Alina s-a dus acasă să mănânce după școală, dar va ajunge imediat la after. Apoi, tatăl o roagă să discute ceva personal. Mona închide difuzorul, se depărtează puțin de masă și continuă convorbirea cu tatăl pentru încă vreo câteva minute.

 

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională