Revista presei

6 iulie 2020

Elevii din Timiș cu media 10 la BAC, premiați de Universitatea de Vest din Timișoara

N-a stat prea mult pe gânduri! La doar câteva zile după ce 12 elevi din Timiș și-au aflat notele de 10 „curat”, rectorul Universității de Vest, Marilen Pirtea, i-a reunit pe tinerii merituoși, i-a felicitat și i-a premiat. Acțiunea a avut loc în fața UVT.

12 elevi din Timiș au fost fără greșeală și au obținut rezultat maxim la Bacalaureat 2020 – media generală de 10. În organizarea Universității de Vest din Timișoara și a Inspectoratului Școlar Județean Timiș, cei 12 tineri au fost felicitați, au primit diplome de excelență și premii din partea universității. Au fost încurajați de rectorul Marilen Pirtea să se înscrie la una dintre facultățile UVT.

„Rezultatele voastre maxime de la Bacalaureat sunt demonstrația faptului că inteligența și talentul, alături de puterea de muncă și de ambiție sunt ingrediente ale succesului școlar în orice condiții, chiar și în perioade dificile, cum este cea de acum, de după pandemie. UVT vă invită să alegeți unul dintre cele 75 de programe de studii din ciclul de licență, pe care le propun cele 11 facultăți din componența universității noastre și vă oferim un amplu pachet de beneficii, pe care le meritați din plin. Noi am demonstrat de mulți ani că la UVT dascălii sunt alături de studenți, căutând împreună calea prin care studenții își pot împlini cea mai bună versiune a lor, la terminarea facultății, așa cum o spune și îndemnul sub care suntem cunoscuți în plan internațional: Become Your Best!”, au fost cuvintele adresate de Marilen Pirtea către tineri.

Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor din cadrul Universității de Vest din Timișoara este pregătită să primească viitori studenți

FEAA Timișoara asigură un învățământ superior de înaltă calitate în domeniul economic și te pregătește pentru o carieră de succes în direcți diverse din sfera afacerilor, a serviciilor publice și a mediului financiar-bancar.

Suntem cea mai mare facultate din vestul României, ne poziționăm în TOP 3 facultăți de economie la nivel național și avem recunoaștere internațională pentru performanța în educație și pentru soluțiile inovative de dezvoltare sustenabilă a societății.

Punem la dispoziția viitorilor studenți o infrastructură modernă, comparabilă cu cea regăsită în universitățile de top din spațiul european. Sălile noastre de curs și seminar sunt modernizate și dotate cu tehnologiile necesare pentru derularea unui învățămțnt superior modern și racordat la noile tendințe europene și mondiale.

Avem grija de tine să nu îți lipsească nimic, de aceea, la etajul 2 vei găsi un Fast Food, mai exact 3F 😊, cu prețuri speciale pentru studenți.

Avem si locuri de recreere, Minds Hub de exemplu, este un spațiu în care vei putea să stai în pauze, să citești, să discuți cu alți colegi sau cu profesioniști din mediul de afaceri.

6 IULIE, ÎNCEPE ADMITEREA LA UVT - Centre de admitere la Universitatea de Vest din Timișoara, în opt oraşe reședință de județ

Universitatea de Vest din Timişoara a grupat într-o singură singură platformă web toate instrumentele online necesare pentru informare, pre-înscriere, înscriere, clasificare și confirmare a locurilor, în cadrul admiterii 2020, pentru toate programele de studii ale celor 11 facultăți componente.

În plus, pentru a veni în sprijinul candidaților, Universitatea de Vest din Timișoara anunţă că va organiza mai multe centre de admitere, atât la sediile sale din Timișoara, cât și în liceele din municipiile reședință de județ din Arad, Alba, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Gorj şi Mehedinți, astfel:

  • Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” Alba-Iulia – bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 11;
  • Colegiul Național „Vasile Goldiș” Arad – Calea Victoriei nr. 1-3;
  • Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea – Calea Armatei Române nr. 1A;
  • Colegiul Național „Traian Lalescu” Reșița – bd. Alexandru Ioan Cuza nr. 7;
  • Colegiul Național „Decebal” Deva – str. 1 Decembrie 1918 nr. 22 (intrarea de pe str. Andrei Șaguna)
  • Colegiul Național „Gheorghe Țițeica” Drobeta-Turnu Severin – str. Crișan nr. 50;
  • Colegiul Național „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu – str. 1 Decembrie 1918 nr. 25.

Pentru prima etapă a admiterii, centrele județene vor fi deschise în perioada 8-11 iulie, între orele 9-16 (în zilele de miercuri, joi şi vineri), respectiv 9 -14 (sâmbăta).

Reprezentanţii UVT transmit că, în acest an, întregul proces al admiterii se desfășoară online, iar ulterior, pentru dobândirea calității de student, în cazul celor care își confirmă locul obținut, toți studenții înmatriculați în această sesiune de admitere vor prezenta în original (sau copie legalizată), la punctele de preluare organizate de UVT, documentele încărcate pe platforma de admitere, în vederea certificării lor conform cu originalul de către operatorii UVT, până cel târziu la începutul anului universitar 2020-2021.

„UVT este prima universitate din țară care a integrat prin instrumente web toate etapele admiterii online, începând de la pre-înscrierea candidaților, care a fost deschisă încă din luna mai, pe platforma https://admitere.uvt.ro/. Pe lângă platforma de admitere online, le facilităm viitorilor studenți asistarea completării formularului de înscriere, certificarea conform cu originalul a documentelor necesare pentru procesul de admitere și, de asemenea, preluarea diplomei de Bacalaureat în original, pentru studenții confirmați pe un loc finanțat public”, declară rectorul universității, prof. univ. Marilen Pirtea.

Peste 59.000 de note de la Bacalaureat, modificate după contestații. Numărul este unul fără precedent în istoria recentă a acestui examen

Notele a peste 59.000 de lucrări au fost modificate după contestații, adică 94,15% din totalul lucrărilor contestate. Numărul este unul fără precedent în istoria recentă acestui examen, cu 12 mii mai mare față de cel al lucrărilor modificate anul trecut, potrivit unei analize Edupedu.ro.

Nu a mai existat un număr atât de mare de contestații în perioada analizată, 2014-2020, iar numărul notelor modificate este și el fără precedent.

Dacă în anii 2014-2016 numărul de note modificate nu depășea 20 de mii, în periaoda 2017-2020 numărul acestor note modificate este constant peste 40.000. În 2020 este cel mai mare număr de contestați și cel mai mare număr de note modificate.

Procentual, notele modificate reprezintă 94,15% în 2020. Asta înseamnă că din 100 de candidați care au contestat nota primită, 94 au avut nota modificată la recorectare.

 

Iohannis: Capacitatea şcolilor de a oferi o experienţă educaţională cu ajutorul mijloacelor online de comunicare – o condiţie esenţială în viitor

Capacitatea şcolilor de a oferi o experienţă educaţională cu ajutorul mijloacelor online de comunicare este o condiţie esenţială în viitor, a declarat vineri preşedintele Klaus Iohannis.

“Pe viitor, în ciuda obstacolelor puse de virusul SARS-CoV-2, menţinerea legăturii dintre elevi şi şcoală rămâne esenţială. Această perioadă a vacanţei de vară reprezintă o bună ocazie pentru a ne pregăti în perspectiva următorului an şcolar şi universitar. Capacitatea şcolilor de a oferi o experienţă educaţională cât mai completă cu ajutorul mijloacelor online de comunicare va fi o condiţie esenţială în viitor, chiar dacă reprezintă o ruptură faţă de tradiţiile şcolii româneşti. Doar prin asigurarea unei continuităţi funcţionale a actului educaţional putem împiedica propagarea pe termen lung a efectelor negative ale actualei pandemii. Nu trebuie să decontăm efectele acestei crize în 2030 sau 2040, ci să ne aşezăm, ca societate, pe drumul spre o relansare economică, socială şi civică amplă şi rapidă”, spune şeful statului, într-un mesaj transmis, vineri, cu prilejul Galei “Teleşcoala”, mesaj prezentat de consilierul prezidenţial Ligia Deca.

 

Rectorii nu susţin desfiinţarea CNATDCU: „CNR este organismul cel mai interesat în progresul şi dezvoltarea învăţământului superior românesc“

Consiliul Naţional al Rectorilor propune o dezbatere la nivelul senatelor universitare cu privire la organizarea unui referendum referitor la necesitatea stabilirii unui cadru legal care sa permită acordarea titlului de doctor la nivelul universităţii – similar cu universitatile europene.
„CNR este preocupat constant de toate temele de interes pentru învăţământul superior şi analizează cu foarte mare atenţie propunerile membrilor săi care reprezintă 74 de universităţi acreditate din România.    În contextul în care dezbaterile din mediul academic au adus în atenţie nevoia de flexibilizare a procesului de obţinere a titlului de doctor, în sensul în care întregul proces să fie asumat de acestea, CNR propune o dezbatere la nivelul senatelor universitare cu privire la organizarea unui referendum referitor la necesitatea stabilirii unui cadru legal care sa permita acordarea titlului de doctor la nivelul universităţii – similar cu universitatile europene”, a informat CNR, precizând că nu are atribuţii de reglementare, dar are, conform statutului sau, atributul de a fundamenta si propune Ministerului Educatiei si Cercetarii (MEC) soluţii de eficientizare a legislaţiei.    „Credem in dialogul constructiv in aceeaşi măsura in care conştientizam faptul ca MEC, Guvernul şi Parlamentul României sunt factorii decizionali asupra cadrului legal. De aceea, ideea vehiculata in media, conform căreia CNR are un “plan secret” de desfiinţare a CNATDCU este neconformă cu realitatea, fie şi din simplul motiv ca CNR nu are prerogativa legală de a realiza acest lucru. CNR nu are şi nu poate avea planuri secrete”, menţionează CNR.   Potrivit acestora, în cadrul CNR discuţiile se desfăşoară după caz, în cadrul reuniunilor plenare, la care sunt invitate să participe toate instituţiile cu atribuţii în domeniul învăţământului superior, inclusiv organizaţiile reprezentative ale studenţilor şi cadrelor didactice, sau în cadrul Biroului Permanent, în care sunt reprezentate 19 universităţi.

Orban, despre noul an școlar: Trebuie să fim pregătiţi pentru orice

Premierul Ludovic Orban spune că noul an şcolar trebuie pregătit “cu mare migală”, în contextul pandemiei de COVID-19, iar autorităţile trebuie să fie pregătite pentru orice situaţie, pentru ca toţi copiii să aibă acces la educaţie.
“Nu ştim care va fi evoluţia epidemiei, trebuie să fim pregătiţi pentru orice situaţie, atât din punct de vedere al infrastructurii, al logisticii, noi trebuie să ne asigurăm că orice copil va avea acces la educaţie, noi trebuie să ne asigurăm că profesorii, învăţătorii, au posibilitatea de a transmite informaţii în orice fel de condiţii.
Trebuie să pregătim cu mare migală şi atenţie începutul anului şcolar şi să fiţi pregătiţi pentru orice situaţie. Am încredere în dumneavoastră, am încredere în capacitatea dascălilor români de a se adapta la orice situaţie şi de a rămâne aproape de copiii lor, chiar dacă nu toţi vor fi în clase, chiar dacă de multe ori legătura va fi prin fibră optică şi prin intermediul ecranului de calculator”, a spus Orban, vineri, la Gala Teleşcoala, organizată în grădina Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară.
Legat de examenele naționale din acest an, Orban a susținut că acestea au fost organizate în condiţii exemplare.
“Vreau să transmit mulţumirile mele şi aprecierea mea pentru toate cadrele didactice care au fost implicate în organizarea examenelor de Evaluare şi de Bacalaureat. În ciuda unei campanii agresive, în ciuda unei neîncrederi care a fost cultivată în mod sistematic privitor la aceste examene, în ciuda campaniilor care s-au derulat ca aceste examene să nu se desfăşoare, în ciuda instigării părinţilor de a nu îşi lăsa copiii să vină la examenele de evaluare, examenele de evaluare au fost organizate în condiţii exemplare”, a menţionat premierul, citat de Agerpres.

INTERVIU - Teoriile conspirației sunt alimentate de ”Paradoxul succesului” și de modelul militarizat-autoritar de comunicare în pandemie

Sociologul Dan Petre, specialist în ştiinţele comunicării și conferenţiar universitar, spune că polarizarea extremă a societății românești, dar și ”paradoxul succesului” gestionării pandemiei de coronavirus au contribuit la răspândirea teoriilor conspirației în România.

”A fost o criză care pentru majoritatea românilor s-a desfășurat în primul rând ”pe Facebook și la televizor”, care ”s-a întâmplat altora”, care nu a intrat în spațiul personal al oamenilor, astfel încât aceștia să simtă o legătură directă cu ea. Cei care s-au ocupat de gestionarea acestei situații (președintele, guvernul și faimosul grup de comunicare strategică) plătesc acum paradoxul succesului. Dacă situația scăpa de sub control, necesitatea măsurilor luate ar fi fost confirmată de realitate. Faptul că nu s-a întâmplat ceva îngrozitor, este explicat de mulți prin faptul că pandemia a fost de la început doar o invenție”, arată Dan Petre.

Principalele idei:

# Ideea că pandemia de coronavirus este o invenție și că măsurile de prevenire a răspândirii virusului COVID-19 este generate în primul rând de polarizarea accentuată – aproape de nivelul de rupere a coeziunii sociale –  în care este România.

# Se mai adaugă la aceasta faptul că situația medicală nu a depășit un prag critic de amploare care să genereze reacție emoțională intensă; modelul de comunicare centralizat, autoritar folosit de către autorități, care a dus la erodarea încrederii populației; reducerea disonanței cognitive, respectiv nevoia oamenilor de a-și alinia cât de mult cu putință ceea ce gândesc, ceea ce simt și ceea ce fac.

# Sunt trei principale idei conspiraționiste, dintre care cea mai răspândită este cea că guvernul român amplifică deliberat și fără fundament numărul îmbolnăvirilor pentru a prelungi starea de urgență, care le permite să aloce bani pentru firmele de casă și apropiații politici.

# Și în România sunt prezente teorii conspiraționiste globale, dar faptul că suntem o cultură periferică, slab conectată la marile teme internaționale face ca acestea să nu aibă o audiență relevantă

# Neîncrederea în sistem și nevoia de a depăși incertitudinea și teama vor fi amplificate și exploatate politic, dar nu pare să existe suficient interes pentru acest subiect la un număr suficient de mare de persoane pentru a constitui o masă critică relevantă

ABONARE - Dacă ai primit Revista Presei UVT din bunăvoința unui prieten și ai regăsit aici informații utile, te poți abona oricând accesând link-ul de mai jos

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională