Revista presei

30 iulie 2019

Aproape 4.000 de noi studenți la UVT. Concurența a fost de 2 până la 6 candidați pe un loc fără taxă

Calendarul sesiunii de admitere de vară la Universitatea de Vest din Timișoara a traversat și ultima etapă, cea a confirmărilor noilor studenți pentru locurile pentru care s-au înscris și au fost admiși.

Au confirmat înscrierile aproape 4.000 de noi studenți, care vor fi înmatriculați începând cu anul universitar 2019-2020.

„Remarc cu sinceră satisfacție că UVT este un exemplu bun de universitate a competitivității, poate cel mai bun din vestul țării.

În timp ce declinul generațiilor școlare din România se accentuează, la fel cum crește și orientarea noilor absolvenți spre oferte educaționale în străinătate, UVT reușește să atragă un număr tot mai mare de candidați.

Și nu este vorba doar de candidații are concurează pentru locurile bugetate, cât mai ales de cei care concurează pe locuri cu taxă.

Se știe foarte bine că numărul total de locuri finanțate public i-ar permite fiecărui nou absolvent de Bacalaureat să-și găsească un loc bugetat la facultate, fără taxă.

Însă, în pofida acestui argument teoretic, UVT își dovedește competitivitatea și atractivitatea tocmai prin evoluția înscrierilor pe locurile cu taxă.

Numărul celor care au concurat pe locurile cu taxă a fost la paritate, în această sesiune de admitere, cu numărul celor ce au concurat pe locurile bugetate, un semnal clar al adecvării ofertei noastre universitare, cu o structură complexă, cuprinzând  160 de programe de licență și master,  o ofertă convingătoare, pe măsura așteptărilor și opțiunilor tinerilor.

Viitorii noștri studenți vin la UVT pentru că au încredere că pregătirea oferită de UVT înseamnă șanse semnificative pentru viitorul lor”, a declarat rectorul Universității de Vest din Timișoara, prof.univ.dr. Marilen Gabriel Pirtea.

Doru Căstăian, despre învățarea de profunzime și cea de suprafață: Dragi părinți, nu vă amăgiți că manipularea unei tablete înseamnă precocitate. Faceți-vă timp să discutați cu copiii, să le răspundeți serios la întrebări

Învățarea superficială este învățarea care “se adresează procesării de nivel inferior (de pildă, memorarea și reamintirea unor factori, acceptarea pasivă a unor informații, ignorarea tiparelor sau cauzalităților profunde) care nu durează, stimulată adesea doar de motivație externă. De pildă, să înveți strict pentru a trece un examen atrage uitarea conținuturilor după data acelui examen”, a explicat pentru Edupedu.ro profesorul Doru Căstăian.

Într-un interviu acordat Edupedu.ro, profesorul de Filosofie de la Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin” din Galați a avertizat că este foarte important de reținut că “învățarea superficială pregăteşte, anunță şi condiționează învățarea de profunzime, nu trebuie înțeles că ea e de nedorit sau de evitat”.

Rep: Care este diferența între învățarea superficială și cea de profunzime?

Doru Căstăian: Există de fapt mai multe tipuri de învățare. Învățarea de suprafață se referă în primul rând la acumularea de cunoștințe care privesc fie lumea, fie tiparele funcționale ale acesteia. Nu este o învățare pasivă, cum se spune adesea, pentru că nu există o învățare care să nu fie activă fie şi la un nivel inferior. Dacă ascult semiatent o listă de informații care mi se recită voi constata că există o variație a interesului şi a reacțiilor în funcție de originalitatea şi caracterul neaşteptat al informației: nu reacţionez deloc dacă aud că Budapesta este capitala Ungariei, reacționez moderat dacă aud că Londra e capitala Franței (reacționez la eroare) şi reacționez energic dacă aud că în blocul vecin a avut loc o crimă. Asta arată că orice informație primită este evaluată întâi la un nivel inferior, confruntată cu ansamblul informațiilor deja acceptate. De aceea, este greşit să spui că elevii nu trebuie să memoreze informații.

Memorarea are rolul ei şi pregăteşte învățarea de profunzime, fără ea nu există învățare de profunzime.Reproşul corect pentru profesori nu este că cer memorare, ci că, adesea, cer doar asta. Asta nu este o problemă doar a profesorilor români, este o problemă a profesorilor din toată lumea, doar că la noi nu este cunoscută şi abordată ca problemă.

Profesorii cu note sub 5 la Titularizare nu mai au dreptul să predea

Ministrul Educaţiei a anunţat că cei circa 4.000 de profesori care au luat note sub 5 la examenul de titularizare nu vor mai fi primiţi ca suplinitori în acest an şcolar, o măsură ce se va aplica şi candidaţilor care au ieşit din examen după ce au văzut subiectele.

Ecaterina Andonrescu, a anunţat, joi, că profesorii care au luat sub nota 5 la Titularizare nu mai au dreptul să predea şi că vrea să ia această măsură întrucât „nu poţi să fii un profesor care ia mai puţin de 5 şi tu să pretinzi elevilor note de trecere”.
 

Cum închiriază un student o garsonieră în centrele universitare din România

Ai dat admiterea, ai intrat la facultate și ești gata să te bucuri din plin de studenție în unul dintre centrele universitate din țară. Viața de student implică și responsabilităti, iar prima dintre ele este găsirea unui spațiu de locuit pe perioada studiilor. 

Cei mai mulți aleg varianta căminului din motive financiare sau pentru anturaj și distracție. Mai apoi, există opțiunea chiriei, iar pentru studenți închirierea unei garsoniere este o adevărată provocare. Cum închiriază un  o garsonieră în centrele universitare din România și la ce trebuie să fie atent? Iată un ghid de urmat dacă ești proaspăt admis la facultate și cauți un loc de stat pe perioada studiilor în București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași sau alt oraș mare din țară.

 

Joburi în IT: Infosys deschide Centru de Securitate Cibernetică în București

Infosys deschide un Centru de Securitate Cibernetică în București

Infosys a anunțat deschiderea unui Centru de Securitate Cibernetică în București. Înfiinţarea Centrului reprezintă o extindere a serviciilor furnizate prin intermediul Centrului de Inovație Digitală Infosys, deschis în București în urmă cu câteva luni.

Centrul de Securitate Cibernetică va oferi servicii complete de monitorizare și protecție cibernetică în timp real, 24/7, pentru a sprijini companii europene și globale în demersul lor de transformare digitală. Aceste servicii – ce includ monitorizare, managementul și remedierea problemelor, depistarea ameninţărilor potenţiale, analize de securitate, descoperirea incidentelor și modalităţi adecvate de reacţie – vor fi furnizate de specialişti certificați și cu înaltă calificare în domeniul securității cibernetice. Serviciile oferite respectă în totalitate reglementările naționale specifice.

Infosys își extinde actuala echipă din România prin recrutarea de talente pe plan local și prin investiții în formare avansată atât pentru angajații actuali, cât și pentru cei viitori.

Universitatea de Vest din Timișoara, în Newsletterul EUniverCities

Instituției de învățământ superior, dar și orașului de pe Bega, îi sunt alocate spații ample în cel mai nou Newsletter al EUniverCities, numărul din luna iulie 2019. 

UVT a fost acceptată ca membră deplină a prestigioasei rețele europene, la sfârșitul anului trecut, fiind practic o recunoaștere a implicării instituției în comunitate. Universitatea de Vest din Timișoara a devenit, astfel, și prima din Sud-Estul Europei, membră în EUniverCities. Vorbim de o rețea europeană, lansată oficial în 2012, în care orașele mijlocii și universitățile lor colaborează (în așa-numitele tandemuri) pentru a îmbunătăți cooperarea. Obiectivul rețelei este schimbul și răspândirea cunoștințelor, expertizei și experienței cu privire la cooperarea dintre oraș și universitate.

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională