Revista presei

28 septembrie 2020

Deschiderea Anului Universitar - UVT #2020 - live pe Facebook, luni, 28 septembrie 2020, ora 10

Cu încredere în faptul că educația oferă perspective spre orizonturi inimaginabile, vă invităm să împărtășiți cu noi emoția și însuflețirea începerii unui nou an academic, participând la Festivitatea de Deschidere a Anului Universitar de data aceasta online.
Momentele unice ale vieții studențești sunt mai aproape decât crezi! În mai puțin de o săptămână vei putea spune oficial că ești student!
Ți-am pregătit o zi plină de surprize pe care le vom anunța pe parcursul aceste săptămâni. #StayTuned
Eveniment LIVE pe Facebook, luni, 28 septembrie 2020, ora 10

Metoda care îi poate ajuta pe profesori să predea online, fără să fie filmați

Profesorii care refuză să predea online, invocând dreptul la intimitate şi imagine, ar putea, dacă ar vrea, să ţină orele în varianta predării asincrone. Adică să realizeze fişe de lucru sau proiecte în powerpoint pe care să le încarce pe platforma folosită de şcoala în care lucrează. Predarea asincronă este prevăzută în regulile publicate pe 11 septembrie în Monitorul Oficial. Varianta ar înlătura temerile profesorilor, dar implică prea multă muncă, recunosc cadrele didactice.

 

Raport OECD - Profesorii trebuie sprijiniți să colaboreze, pentru elevi, pentru ei înșiși și pentru a face față greutăților pandemiei

Colaborarea între profesori, capitol unde România stă bine la nivel de formă, dar mai are mult de lucru pe fond, este absolut necesară pentru a întări educația în circumstanțe dificile, precum cele produse de pandemie, afirmă un nou raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), dat publicății săptămâna aceasta. Documentul, bazat pe datele din studiul TALIS 2018, arată că această colaborare dintre profesori, aspect-cheie al profesiei, a fost afectată grav de pandemie și are nevoie de acțiuni și măsuri ca să o susțină, mai ales în mediile dezavantajate.

Raportul actual face trimitere la datele din Studiul internațional realizat în rândul profesorilor în 31 de țări și teritorii OECD, în 2018, ce arată că foarte mulți profesori muncesc în școli unde mai bine de 30% dintre elevi provin din medii dezavantajate (le lipsesc lucruri de bază pentru viață și educați, începând mâncarea și îngrijirea medicală și terminând cu spațiul pentru învățare și accesul la dispozitive).

Premierul Orban: Am luat decizia de a sprijini cu tablete si studentii beneficiari ai burselor sociale din universitatile cu predare online

Premierul Ludovic Orban a declarat, joi, ca studentii beneficiari ai burselor sociale din universitatile care vor incepe cu predare online vor primi tablete, urmand ca sumele pentru achizitionarea acestora sa fie decontate din fonduri europene in limita a 50 de milioane de euro.

“Am luat decizia de a sprijini si studentii care sunt beneficiari ai burselor sociale pentru universitatile care vor incepe online, sa decontam din fonduri europene in limita unei sume de 50 de milioane de euro tabletele care sunt achizitionate”, a precizat Orban, la inceputul sedintei de guvern.

Premierul a mentionat ca in actele normative care urmeaza sa fie adoptate de Executiv este inclusa si prevederea privind acordarea mesei calde si pentru pensionarii cu pensia mai mica decat cea sociala.

STUDIU - De ce au copiii succes în lupta cu noul coronavirus? Bătălia decisivă pornește de la „răspunsul imun înnăscut”

De ce coronavirusul afectează copiii mult mai puțin sever decât pe adulți a devenit un mister de durată al pandemiei. Marea majoritate a copiilor nu se îmbolnăvesc. Iar atunci când o fac, de obicei se recuperează.

Primul studiu care a comparat răspunsul imun la copii cu cel la adulți sugerează că există un motiv pentru acest noroc al copiilor. La copii, o ramură a sistemului imunitar, care a evoluat pentru a proteja de agenți patogeni necunoscuți, distruge rapid coronavirusul înainte ca acesta să producă daune asupra corpului lor, potrivit cercetării, publicată săptămâna aceasta în Science Translational Medicine, notează The New York Times.

„Concluzia este că, da, copiii răspund diferit imunologic la acest virus și se pare că-i protejează pe copii”, a spus dr. Betsy Herold, expert în boli infecțioase pediatrice la Colegiul de Medicină Albert Einstein, care a condus studiul.

Eurostat. România are cei mai mulți elevi (98%) dintre toate țările din UE care învață în liceu cel puțin două limbi străine. Media Uniunii este de 48%. Cea mai studiată limbă este engleza

La nivelul Uniunii Europene, potrivit datelor Eurostat, 48% dintre elevii din învățământul liceal au studiat mai mult de două limbi străine în 2018. Cea mai mare pondere a fost în România (98%), Finlanda (94%) și Luxemburg (82%) ). La celălalt capăt al clasamentului, în Grecia, doar 1% dintre elevii din învățământul liceal au studiat două sau mai multe limbi străine în liceu. 

În Franța, care are al doilea cel mai greu examen de bacalaureat din lume, proporția elevilor de liceu care au studiat mai mult de două limbi străine a fost de 78%. În Germania de 33%, iar în Olanda de 34,5%.

ABONARE - Dacă ai primit Revista Presei UVT din bunăvoința unui prieten și ai regăsit aici informații utile, te poți abona oricând accesând link-ul de mai jos

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională