Revista presei

28 februarie 2020

Constantin Chiriac, Doctor Honoris Causa Artis al UVT, a fost numit Cavaler al Ordinului Național al Legiunii de Onoare de președintele Republicii Franceze

Constantin Chiriac, actor, director general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președinte al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, a fost numit, prin decret al Președintelui Republicii Franceze, la propunerea Ministrului pentru Europa și Afaceri Externe și a Secretarului de Stat pentru Afaceri Europene, în gradul de Cavaler al Ordinului Național al Legiunii de Onoare. Distincția a fost oferită miercuri de E.S. Michèle Ramis, ambasadoarea Republicii Franceze în România, în cadrul unei recepții private care a avut loc la Reședința Franței în București.


Distincția vine să recunoască și să recompenseze o carieră extraordinară consacrată artelor scenei precum și excelenta și constanta cooperare cu instituțiile franceze ale culturii, în special în cadrul Sezonului România-Franța.
„Vom da glas recunoștinţei Franței pentru întreaga dumneavoastră carieră și contribuție neprețuită la relația dintre Franța și România. Sunteți o mare personalitate a lumii culturale din România. Acest univers este profund și durabil marcat de angajamentul și credința dumneavoastră în rolul artei în societate și în rândul tinerilor. Dar legendara dumneavoastră energie e mai presus de toate! V-aţi început cariera ca actor, apoi în 1998 aţi devenit profesor de teatru la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu. În 1994, ați creat Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS). In anul 2000 aţi fost numit director al Teatrului Național „Radu Stanca” din Sibiu.  Să lansezi un festival nu este ceva ușor, v-aţi confruntat cu multe obstacole în faţa cărora nu v-aţi dat bătut. Aţi crezut în acest proiect minunat și chiar v-aţi ipotecat casa pentru a organiza ediția din 1997. Și cu atât mai bine pentru Sibiu și România, de vreme ce, încetul cu încetul, festivalul a prins contur, iar între 2004 și 2007, când Sibiul a fost numit Capitală culturală europeană, ați fost numit vicepreședinte al comitetului de organizare. 

Elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale la admiterea în licee, școli profesionale și universități, pe modelul celor alocate rromilor – a decis Consiliul pentru Combaterea Discriminării

Consiliul pentru Combaterea Discriminării a decis că elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale în licee, școli profesionale și universități, la admitere, pe modelul celor alocate rromilor și copiilor din Republica Moldova. Hotărârea a fost luată miercuri, 26 februarie 2020, după ce forul a fost sesizat de către Ana Dragu, psiholog clinician și președintele Asociației Autism Europa Bistrița.

Instituția a acordat termen de o lună pentru ca Ministerul Educației să adopte măsuri afirmative pentru copiii cu CES, potrivit surselor Edupedu.ro. Decizia vine după ce Ana Dragu, președintele Asociația Autism Europa Bistrița, a sesizat în iunie 2019 Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Contactată de Edupedu.ro, aceasta a confirmat decizia CNCD și a declarat că “este o victorie uriașă! Acești copii erau permanent discriminați, chiar și față de minorități, și puși în situația aberantă de a susține niște examene naționale nediferențiate, după ce au învățat toată viața după un curriculum adaptat”.

Psiholog clinician, Dragu a precizat pentru Edupedu.ro că se întâlnește “cu cazuri de la cele mai ușoare, la cele mai severe. Am copii cu autism cu abilități dezvoltate diferit: copii geniali la matematică, dar care stau foarte prost pe științele umaniste. De exemplu, copii care aproape nu comunică deloc, în schimb rezolvă creativ o grămadă de probleme de matematică. Copii care sunt foarte buni la IT, dar care nu vor putea ajunge niciodată la Facultatea de IT, pentru că acei copii nu pot da BAC-ul la istorie. Asta le taie orice șansă să se dezvolte într-un domeniu, dacă nu sunt buni la toate”.

Cât de mare este pericolul reprezentat de coronavirus în Europa?

A fost confirmat oficial primul caz de coronavirus în România, iar Germania se află deja “la începutul unei epidemii” potrivit Ministrului Sănătății. Epidemiologul Gérard Krause ne spune ce măsuri sunt de folos.

DW: De când numărul cazurilor de infectare cu coronavirus au crescut atât de razant în Italia, provincia Lombardia, afectată în mod special de epidemie, este numită în presă tot mai des “Wuhanul Europei”. Se potrivește descrierea?

Gérard KrauseEste cam exagerată, mai ales dacă ne luăm după numărul de locuitori afectați și de densitatea populației pe kilometru pătrat. Este deci o situație total diferită.

Cât de mare este pericolul unei răspândiri necontrolate a coronavirusului în Europa după izbucnirea focarului din nordul Italiei?

Într-o astfel de situație, trebuie ales bine momentul în care să se treacă de la blocarea răspândirii epidemiei la reducerea efectelor ei. Nimeni nu are voie să-și facă iluzii că o anumită țară ar putea fi ferită total și pentru totdeauna de o astfel de infecție. Nu în cazul acestui microb. Mai devreme sau mai târziu, toate țările din zona noastră se vor confrunta cu acest coronavirus. Totuși, la început poate fi o strategie bună să se încerce blocarea răspândirii epidemiei, pentru a câștiga timp, timp necesar pentru ca spitalele să se pregătească, pentru ca oamenii de știință să afle mai multe despre virus, pentru a putea reacționa mai bine la el.

Înseamnă că nu ar avea prea mult sens să se instituie controale sanitare la granițele dintre țările din UE, de exemplu pentru a se măsura temperatura corpului călătorilor, așa cum s-a făcut pe aeroporturi?

S-au făcut destule studii și simulări pe această temă, care au arătat că astfel de măsuri nu sunt, de regulă, prea folositoare. În special la acest tip de virus nu sunt prea eficiente controalele la granițe pe care le-ați menționat. Asta deoarece mare parte din cei infectați nu au la început niciun fel de simptome. De aceea, la eventuale controale sanitare, nu s-ar descoperi nimic în neregulă la ei.

DIASPORA - UK: Migrația românilor și bulgarilor s-a încetinit, dar rămâne pozitivă

Numărul românilor și bulgarilor migranți în Marea Britanie s-a redus simțitor în 2019 față de anul precedent, dar numărul lor continuă să crească. Imigrația din țările Uniunii Europene s-a redus și ea substanțial în anul dinaintea Brexit.

Potrivit datelor oficiale publicate joi de Office for National Statistics (ONS) în anul încheiat la 30 septembrie 2019 au venit în Regatul Unit 43 de mii de cetățeni români și bulgari, în timp ce 29 de mii au plecat, ceea ce reprezintă o migrație netă rotunjită de 15 mii.

Această cifră se compară cu o migrație netă de 38 de mii de români și bulgari în anul încheiat la 30 septembrie 2018. 

Datele nu sunt defalcate pe români și bulgari, dar cele mai recente statistici oficiale arată că până la 31 ianuarie 2020 un număr de 498700 de români și 156600 de bulgari făcuseră cerere de rezidență post-Brexit (Settlement Scheme). 

În același timp, ONS a publicat estimări în noiembrie 2019 potrivit cărora numărul cetățenilor români în UK era la sfârșitul anului încheiat la 30 iunie 2019 de 457000, iar cel al bulgarilor de 109000. 

Pe ansambul celor 27 de state UE migrația netă a fost la sfârșitul lui septembrie 2019 de 64 de mii, dintre care 49 de mii din cele 15 state membre dinainte de 2004, – 2 mii pentru cele opt state foste comuniste care au aderat în 2004 și 15 mii pentru România și Bulgaria.

PIAȚA MUNCII - Ce spune poza de profil despre tine? E bine să îți treci datele personale în CV?

Un CV scris corect, concret și lizibil poate să ducă un candidat în pasul următor al recrutării, adică la interviu. Poza de profil poate sa devină factor decizional, atunci când angajatorul cântărește asupra chemării la interviu. Relația dintre angajator și angajat este una instituțională, adică apare o legătură între două entități. Atunci când un CV conține și o fotografie, această prezentare se schimbă dintr-o simplă foaie de hârtie și capătă chip. Mai mult, specialiștii în recrutare consideră că se produce astfel o relație, chiar și la distanță, și CV-urile cu fotografie primesc mai degrabă răspunsuri pozitive.

Fotografia de profil transmite anumite mesaje, avertizează recrutorii, prin vocea lui George Butunoiu, unul dintre cei mai experimentați headhunteri din România. Un individ care alege ca în fotografie să poarte o cămașă cu pătrățele, sau o cravată colorată poate transmite că este un tip îndrăzneț și creativ. Ori acela care alege o fotografie în care se lasă la iveală și defectele fizice, poate transmite ca mesaj că este încrezător.

Cineva care vrea să se poziționeze și să transmită din CV că e un profil de business developers, dacă el candidează pe poziții de Sales manager, sau in departamentul de Marketing, atunci își pune o poză din profil, zâmbește mai mult într-o astfel de poză. Si o face în cămașă fără costum. Faptul că îți pui o poză în CV fără costum arată că îți asumi că încă nu ieși cu totul din stilul de business corporatist, dar că ești undeva la margine. Faptul că te poziționezi conștient acolo, arată că îți asumi niște riscuri, arată că nu ți-e teamă să fii diferit sau puțin diferit față de alții.

O cravata colorată inspiră multă energie, iar o cămașă cu dungi sau una cu pătrățele e un mod de a arăta că te diferențiezi puțin, că-ți asumi lucrul acesta, e mai modern, mai tineresc, occidental.

Cei care vor să arate că sunt oameni foarte riguroși, conservatori, pun un costum negru sau bleumarin, și nu cu dungi.

SOCIAL-MEDIA - Statistică UE: Platformele de social media sunt cel mai puțin utilizate de companiile din România

Eurostat a publicat datele care arată că platformele de social media sunt cel mai puțin utilizate în companiile din România, la nivelul Uniunii Europene. Pe primul loc, în același clasament, este Malta.
Jumătate dintre companiile din Uniunea Europeană au utilizat în anul 2019 cel puţin un tip de social media, în rândul statelor membre companiile din România fiind pe ultimul loc la acest capitol, în condiţiile în care numai 33% dintre acestea au declarat că au utilizat cel puţin un tip de social media, arată datele publicate marţi de Eurostat, potrivit Agerpres.
Alte state membre în care utilizarea social media este mai puţin populară în rândul companiilor sunt Bulgaria (34%), Polonia (37%), Ungaria (38%), Letonia (41%) şi Slovacia (42%).

La polul opus, utilizarea social media este cea mai populară în rândul companiilor din Malta (84%), urmate de companiile din Danemarca (75%), Olanda (74%), Cipru (73%), Suedia (72%), Belgia, Irlanda şi Finlanda (toate cu 71%).

Comparativ cu situaţia din 2004, procentul companiilor care utilizează social media a crescut în toate statele membre UE. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Danemarca şi Luxemburg (26 puncte procentuale în ambele cazuri), urmate de Finlanda (25 puncte procentuale), Suedia (24 puncte procentuale) şi Letonia (22 puncte procentuale). În schimb, cele mai mici creşteri au fost înregistrate în Bulgaria (6 puncte procentuale), Irlanda, Portugalia, România şi Slovenia (toate cu 11 puncte procentuale).

 

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională