Revista presei

27 octombrie 2020

Peste 500 de școli au intrat, de vineri până azi, în scenariul roșu

Numărul școlilor aflate, luni, în scenariul roșu, în care toți elevii și preșcolarii desfășoară activități și lecții online, a depășit luni pragul de 3.000 – cu peste 500 mai multe decât se înregistrau vineri, reiese din ultimele date furnizate de Ministerul Educației.

Astfel, dacă vineri erau 2.500 de școli în scenariu roșu, la nivel național, astăzi numărul a crescut la 3.014.

–  9.748 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

– 4.894 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

În conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene, situația luni se prezintă astfel:

– 3.014 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Agenția de știri britanică News247WorldPress anunță nominalizările premiilor din educație pentru România

Eforturile anuale ale universităților de a contribui cu profesori renumiți și reputați la ansamblul educației și dezvoltării academice în societate sunt confirmate prin cercetările efectuate în perioada anilor 2018-2020 de către agenția de știri britanică News247WorldPress.

Pe lângă premierea universităților, se adaugă și premiile pentru profesorii nominalizați, prin care se confirmă contribuția specială a acestora. Le dorim succes în noile proiecte din prezent și din viitor.

Universitățile nominalizate sunt:

Universitatea Babeș-Bolyai
Universitatea de Studii Economice București
Universitatea Alexandru Ioan Cuza sin Iași
Universitatea din București
Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa 
Universitatea de Medicină și Farmacie Carol Davila
Universitatea Politehnica din Bucuresti
Universitatea Politehnică din Timișoara
Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
Universitatea de Vest din Timișoara
Universitatea Apollonia din Iași

Din partea Universității de Vest din Timișoara a fost nominalizat rectorul UVT, prof.univ.dr. Marilen Pirtea.

ANALIZĂ Școala nu a influențat rata de infectare cu Sars-CoV-2 în rândul populației de 0-19 ani

Școala nu a contribuit la creșterea ratei de infectare cu Sars-CoV-2 în rândul populației de vârstă 0-19 ani, prin raportare la numărul total de cazuri, arată datele de la de la Ministerul Sănătății, analizate de Edupedu.ro.

La 6 săptămâni de la începutul anului școlar, în România au fost înregistrate 13.691 de cazuri de infecție cu Sars-CoV-2 la populația din grupa de vârstă 0-19 ani.

Acest număr reprezintă 6,53% din numărul total de cazuri de infectare de la nivelul întregii populații, ajuns la 209.648 de infectați pe 25 octombrie 2020.

 

La începul cursurilor din acest an școlar numărul cazurilor din această grupă de vârstă reprezenta 6,18%. Raportâns acest procent la cel din prezent, rezultă o creștere procentuală înregistrată între 14 septembrie și 25 octombrie de doar 0,35 puncte procentuale sau 5,6%.

Procentul cazurilor 0-19 ani în total cazuri a avut o ușoară modificare în prima săptămână (0,12 ppc) de școală și în a doua (0,11 ppc), apoi situația fiind relativ stabilă, cu fluctuații de sub 0,1 puncte procentuale.

 

Ministerul Educaţiei lansează strategia pentru digitalizarea educaţiei în România.

Ministrul Educaţiei, Monica Aanisie, a lansat luni spree consultaree online un protect de strategie privind digitalizarea educaţieei, pornind de la faptul că nu  avem infrastructură şcolară ]n acest sens, nici competenţe digiitale, iar diferenţele dintre mediul urban şi cel tural sunt foarte mari.
”Criza „Covid-19” a reconfigurat practicile educaţionale de la interacţiunea „faţă-în-faţă” la mediul online, aspect care a generat o serie de reflecţii care au pus în centrul atenţiei faptul că predarea, învăţarea şi tehnologia emergentă nu mai pot fi considerate disparat, ci conturează, holistic, viitorul educaţiei digitale”, se spune în proiectul de strategie pentru digitalizarea educaţiei.    ”În prezent, este din ce în ce mai evident impactul transformării digitale asupra societăţii şi a pieţei muncii, precum şi asupra sistemelor de educaţie şi formare. Din această perspectivă, transformarea digitală în educaţie este determinată de progresele în materie de conectivitate, utilizarea pe scară largă a dispozitivelor şi a aplicaţiilor digitale, nevoia de flexibilitate individuală şi cererea acută de competenţe digitale”, potrivit aceluiaşi document.    Potrivit oficialului de la Educaţiei, strategia este corelată cu planul european de dezvoltare digitală 2021-2027 şi se va baza aât pe sumele veniite de la minister, cât şi pe banii alocaţi de companii prin proiecte de responsabilizare socială.    În 10 ani de acum încolo, ne dorim ca români să se numere printre cei mai buni angajaţi din lume în ceea ce priveşte utilizarea tehnologiei, indiferent de domeniu, a declarat Jean Badea, secretar de stat în Ministerul Educaţiei.    Proiectul de strategie poate fi consultat aici

Tezele ar putea fi eliminate în acest an școlar / Variantele luate în calcul de autorități

Tezele ar putea fi eliminate în acest an școlar, iar Ministerul Educației analizează mai multe variante, astfel încât să fie aplicate aceleași reguli și pentru copiii care învață în scenariul verde, adică merg la școală, și pentru cei care fac exclusiv cursuri online, potrivit secretarului de stat Luminița Barcari.

Ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat că tezele ar putea fi eliminate în acest an școlar.
Monica Anisie a spus luni că o decizie în ceea ce priveşte susţinerea tezelor din acest an şcolar va fi luată în urma unor evaluări făcute de specialiştii din minister şi după consultarea cu sindicate, părinți, elevi.

 

“Acest aspect se află în evaluări. La momentul acesta, specialiştii din cadrul Ministerului Educaţiei realizează o astfel de evaluare. Trebuie să vă spun că, atunci când am realizat regulamentul pentru organizarea unităţilor de învăţământ, au fost consultaţi partenerii sociali, sindicate, vorbim aici şi despre asociaţii de părinţi, Consiliul Elevilor. Şi am luat atunci, la momentul începerii anului şcolar, o decizie. Dacă, însă, în contextul epidemiologic, va trebui să luăm alte măsuri, le vom lua, le vom analiza şi vom transmite ceea ce s-a decis în cadrul Ministerului Educaţiei spre consultare, ca şi data trecută, cu partenerii noştri”, a arătat ministrul Educaţiei.
 
Secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar Luminița Barcari a venit cu precizări legate de susținerea tezelor, luni, la evenimentul de lansare a procesului de consultare publică privind elaborarea Strategiei privind digitalizarea Educaţiei.
 

EXPOZIȚIE - Harun Farocki – Ar trebui ca realitatea să înceapă

În ultimii ani, s-a vorbit din ce în ce mai mult în România despre Harun Farocki (1944-2014), unul dintre cei mai importanți cineaști germani postbelici, autorul a peste 100 de producții pentru televiziune, cinematograf și radio. Interesul tot mai crescut pentru Farocki nu e surprinzător, mai ales că vorbim de un artist care a fost, din multe puncte de vedere, mereu cu un pas înaintea timpului său, mai ales prin preocuparea sa față de producția de imagini și rolul acestora în societatea digitală. 

După două expoziții dedicate artistului german la Iași și București, și după apariția autobiografiei lui Farocki (Zece, Douăzeci, Treizeci, Patruzeci, IDEA Design & Print Cluj, 2019, traducere de Christian Ferencz-Flatz), recent s-a deschis la Timișoara expoziția Harun Farocki – Ar trebui ca realitatea să înceapă.

Curatoriată de Diana Marincu și organizată de Fundația Art Encounters și Centrul Cultural German, expoziția cuprinde o selecție din filmele, instalațiile și video-urile realizate de Farocki între 1980 și 2014, organizate pe mai multe teme. Pe lângă instalațiile video care conțin extrase din istoria cinemaului (inclusiv fragmente din câteva filme de război iconice), există o secțiune a filmelor-eseu, care cuprinde și imagini din lagărele de concentrare naziste, și una al cărei focus e munca,o temă veche la Farocki, și mutațiile acesteia în epoca postbelică. 

Ce observi învârtindu-te prin aceste încăperi, unele gândite ca niște mici săli de cinema, e că, dincolo de împărțirea pe secțiuni, temele se întrepătrund mereu la Farocki, și asta îl face să fie un artist atât de „greu de apucat” și de fascinant totodată. Fie că e vorba de imagini legate de războiul din Vietnam, de lagărul de la Westerbork din Olanda (Răgaz, 2007) sau de cadre care urmăresc oameni muncind în diferite colțuri din lume (Munca într-un singur cadru, lucrare realizată împreună cu Antje Ehmann), există ceva circular aici. Ideea de ființă umană ca forță de muncă (prezentă și în lagăre), idolatrizarea muncii, relația dintre muncă și colonizare, reciclarea obiectelor (și a corpurilor), producția de imagini, evoluția tehnicilor de supraveghere  – toate astea sunt teme pe care le vedem confruntate și în această expoziție, într-un soi de dialog (fie el și fracturat). 

ABONARE - Dacă ai primit Revista Presei UVT din bunăvoința unui prieten și ai regăsit aici informații utile, te poți abona oricând accesând link-ul de mai jos

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională