Revista presei

26 februarie 2019

Astăzi, în Aula Magna UVT, la ora 18, dezbatere de Psihologie

Marți, 26 februarie 2019, începând de la ora 18, UVT găzduiește un nou
eveniment din seria dezbaterilor asupra dinamicii psihicului uman, prin conferința
care se desfășoară la Aula Magna UVT (V. Pârvan nr. 4): Tulburările de
personalitate – sau cine sunt psihopații din viața noastră.
Organizatorul evenimentului, Facultatea de Sociologie și Psihologie –
Departamentul de Psihologie, vă invită să participați la această conferință,
susținută de prof.univ.dr. Florin Alin Sava și de Lector.univ.dr.Mugur Ciumăgeanu,
alături de moderatorul întâlnirii, Lector.univ.dr. Andrei Rusu.

Ecaterina Andronescu: Nu susțin acordarea de statut de funcționar public profesorului / Ministrul recomandă uniforme școlare, ca element de asigurare a securității

„Nu susțin acordarea de statut de funcționar public profesorului”, asta a declarat ministrul educației Ecaterina Andronescu într-o intervenție pentru Radio România Iași. Întrebată cum are de gând ministerul împreună cu autoritățile locale să asigure securitatea profesorilor în școli, după cazul profesoarei înjunghiate la Ploiești, după ce mai mulți profesori și învățători au solicitat măsuri și după ce FSLI a lansat un apel la modificarea legii în acest sens, ministrul a declarat că paza nu este singura soluție și că o uniformă aleasă de părinți, împreună cu școala, ar putea fi o soluție, o ”măsură care nu este exagerată”.

Ecaterina Andronescu: Nu cred ca paza este singura soluție pentru că aș vrea să dau exemplul școlii din Ploiești. Erau doi paznici, profesorul de serviciu, elevii toți aveau card de intrare, prin fața școlii patrulau doi sau trei jandarmi care l-au și prins pe rău-făcătorul respectiv. Cu toate acestea… deci practic ne-am fi încadrat în standardele unei asigurări corecte a pazei școlii, iată ce s-a întâmplat. Deci eu cred ca mai trebuie sa găsim și măsuri suplimentare. De exemplu, eu văd că acel… acea uniformă școlara – poate că nu este cea mai potrivită sintagma și de aceea lumea o refuză, dar școala gasește o formulă pentru ca toți copiii să se îmbrace la fel și în felul acesta să fie ușor de distins un copil al școlii de cineva care e un intrus, din afara școlii. Adică mai trebuie să luăm asemenea măsuri, care nu sunt exagerate.

 

Plăcerea lecturii: o oră de lectură zilnică produce inspirație

De la Barack Obama la Elon Musk, mulți dintre cei mai puternici oameni ai lumii spun că le place să citească. Ar putea să fie o oră de lectură zilnică secretul succesului?

Deși lumea afacerilor, în mod tradițional, inteligența emoțională este neglijată în favoarea factorilor precum încrederea și capacitatea de a lua decizii importante, în ultimii ani aceaasta fost considerată mai mult decât o simplă abilitate. Potrivit unui studiu realizat de o firmă de consultanță, liderii care au stăpânit empatia, dezvoltându-și inteligența emoțională, au ajuns să depășească performanțele celorlalți cu peste 40%.

Începând din 2013, psihologul social David Kidd studiază activitățile care ar putea duce la o mai bună empatie. “În calitate de cititor, de-a lungul vieții, mi-am dat seama că ficțiunea este un loc în care ne găsim în mod constant forme de înțelegere a experiențelor unice ale altora”, spune el.

La Universitatea București, Deloitte organizează cursuri şi ateliere pentru studenţi

Începând din al doilea semestru al anului universitar 2018-2019, Deloitte România şi Universitatea din Bucureşti demarează un parteneriat în baza căruia studenţii Facultăţii de Matematică şi Informatică vor beneficia de cursuri de audit financiar şi de ateliere de consultanţă financiară, fiscală şi de managementul riscurilor, susţinute de experţii Deloitte România.

Destinat masteranzilor din anul II ai programului de studii “Probabilităţi şi statistică în finanţe şi ştiinţe”, cursul opţional “Introducere în Auditul Financiar” va acoperi arii precum reducerea riscurilor fiscale, IT şi evaluarea activelor şi instrumentelor financiare şi va fi susţinut de Zeno Căprariu, director de audit al Deloitte România.

Un student va deveni ghid turistic la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (UAIC) oferă o bursă lunară în valoare de 500 de lei unui student care doreşte să devină ghidul instituţiei de învăţământ superior.

Aceasta urmează să lucreze 20 de ore pe săptămână, începând din luna martie până în luna septembrie, cu posibilitatea de a-şi păstra funcţia şi anul următor. „Sunt necesare abilităţi precum capacitatea de a vorbi în public, o dicţie foarte bună, un nivel de limbă engleză excelent şi o prezenţă plăcută. Candidatul va urma un parcurs de formare în tehnica ghidajului şi în documentare realizat de Departamentul de Geografie şi de Serviciul MEDIA al UAIC”, arată reprezentanţii UAIC prin intermediul unei comunicări.

 

Corneliu Bjola, profesor de studii diplomatice la Universitatea Oxford si director al Oxford Digital Diplomacy Research Group, vorbește despre propaganda digitala

Corneliu Bjola, profesor de studii diplomatice la Universitatea Oxford si director al Oxford Digital Diplomacy Research Group, este extrem de metodic atunci cand vine vorba despre propaganda digitala si puterea Rusiei de a se amesteca in procesele electorale din Occident: “Societatile occidentale trec prin mari transformari, care au si nu au legatura cu Rusia. Deci in momentul in care tragem concluzia ca Rusia amplifica unele probleme, se creeaza si o imagine de Superman, care nu e foarte corecta”.

Corneliu Bjola a venit la Bucuresti pentru a vorbi in cadrul Conferintelor “Despre lumea in care traim”, organizate de Fundatia Humanitas Aqua Forte.

“Este un studiu pe care-l fac acum impreuna cu studentii mei, pentru ca avem in fine datele, care au fost facute disponibile de catre Facebook pentru un comitet al Congresului american. Sunt 256 de anunturi publicate de autoritatile ruse pe Facebook in perioada respectiva, deci se pot vedea temele. De pilda, tensiunile rasiale, in sensul in care se incerca amplificarea tensiunii trimitand mesaje atat in favoarea comunitatii afro-americane, cat si a celor cu “suprematia albilor”. Nu aveau o anumita preferinta, ideea era de a amplifica o anumita tensiune.”

Aici iar trebuie sa facem anumite calificari. Adica, bun, treaba asta am observat-o, acum sa incercam si sa intelegem in ce masura aceste actiuni au fost eficiente. Se sare foarte usor de la faptul ca ei, rusii, au promovat anumite mesaje, pana la a spune direct: deci de asta a pierdut Hillary Clinton alegerile. Aici trebuie sa fim cu mai multă grijă.

 

Elevii lansează un sondaj despre starea învățământului

Consiliul Naţional al Elevilor a lansat un chestionar online care urmează să stabilească vinovații pentru starea deplorabilă în care a ajuns învăţământul românesc. Elevii, profesorii şi părinţii sunt invitaţi să se pronunţe asupra relaţiilor dintre ei. Această reacţie vine după ce Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a transmis un mesaj public către Senat, prin care cere să „se introducă urgent proiectul de Lege privind măsurile de protecție a personalului didactic”, care prevede că profesorii beneficiază „de protecția acordată similar funcțiilor de autoritate publică”.

Propunerea FSLI, spun elevii, vizează în mod direct „destabilizarea și mai puternică a raportului de putere dintre elevi, părinți și cadre didactice, acordând statutul de autoritate  publică celor din urmă”. Totodată, ei susţin că, deşi violenţa în şcoli este în creştere, pentru a remedia aceste probleme este nevoie de o viziune de ansamblu asupra disfuncţionalităţilor, o consultare elaborată şi un dialog asumat în care să fie împlicaţi toţi membrii comunităţii şcolare, nu doar profesorii: „Măsurile luate trebuie corelate cu starea de fapt a sistemului și carențele asupra cărora statutul în cauză nu va avea un impact real. În ceea ce privește lipsa finanțării învățământului ori a infrastructurii școlare necesare, implementarea propunerii federației sindicale nu aduce niciun beneficiu actului educațional”, a mai transmis Consiliul Naţional al Elevilor.

Cum sunt ajutați elevii să descopere “Poveștile uitate ale Timișoarei”?

Elevii Colegiului Tehnic Emanuil Ungureanu Timișoara, din clasele a X-a, a XI-a și a XII-a, au fost prezenți, luni 25 februarie, la Biblioteca Județeană Timiș -Secția de Artă unde alături de Asociația Culturală Salvați Patrimoniul Timișoarei au descoperit ”Poveștile uitate ale Timișoarei”.

Evenimentul a avut loc în cadrul Săptămânii Altfel.

“Prin acest demers se urmărește scoaterea la lumină a unor aspecte din trecutul orașului, întâmplări mai puțin cunoscute. Organizatorii:Biblioteca Judeațeană Timiș- “Sorin Titel”, Colegiul Tehnic Emanuil Ungureanu Timișoara, Asociația Culturală Salvați Patrimoniul Timișoarei vor să atingă obiective precum promovarea valorilor culturale în randul tinerilor, promovarea obiectivelor culturale cu rol important în educarea şi formarea intelectuală, promovarea culturii ca barometru al calităţii vieţii in contextul istoriei ca factor modelator al personalităţii”, a spus Ilie Sârbu, președintele Asociației Salvați Patrimoniul Timișoarei.

Cum să faci ca să nu te mai obsedeze propriile greșeli

În timp ce ne îngrijorăm despre ceea ce s-ar putea întâmpla în viitor, vom aprofunda obsesia greșelii față de evenimentele care s-au întâmplat deja.

O reacție obsesivă față de un eveniment face legătura cu amintiri ale unor situații similare din trecut și determină o concentrare neproductivă asupra decalajului dintre sinele real și cel ideal.

Odată fixat prea mult în psihic acest eveniment din trecut, începem să ne pedepsim pentru că nu reușim mai mult: să fim organizați, ambițioși, inteligenți, disciplinați sau carismatici.

Obsesia față de greșelile din trecut nu este doar neplăcută. Ea este strâns legată de rezolvarea greșită a problemelor, anxietate și depresie. Vestea bună este că există soluții eficiente pentru a ne despărți de această rutină, soluții mai simple decât se crede.

În primul rând se identifică cei mai frecvenți declanșatori. Nu puteți stinge rumânarea fără să observați că faceți acest lucru, dar oamenii nu sunt întotdeauna capabili să identifice ce îi tensionează. O modalitate excelentă de a vă îmbunătăți această reflexie este să vă gândiți la ceea ce a determinat fixarea obsesiei în trecut.

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională