Revista presei

24 iulie 2019

Bazin didactic în Timișoara!

Profesorii și studenții de la Universitatea de Vest din Timișoara primesc un cadou nesperat de la Compania Națională de Investiții. Aceasta va ridica în Timișoara un bazin de înot didactic pe terenul deținut de UVT din zona Popa Șapcă.

Luni, în 22 iulie, CNI a lansat licitația pe SICAP (fostul SEAP) pentru proiectul „Construire Bazin de înot didactic în localitatea Timișoara, str. Popa Șapcă nr. 5 – Universitatea de Vest, județul Timiș”.

Rusinos. Dezastru la Titularizare. 133 de profesori care vor sa predea in scoli din Timisoara si din judet au luat note intre 1,1 si 4,99. Se duc suplinitori

Jale la examenul de Titularizare in Timis. 54,72% dintre profesorii care s-au prezentat la testare n-au fost in stare sa obtina nota de trecere, adica minim 7.

133 de dascali n-au fost in stare sa scrie nici macar de 5, in conditiile in care 1 punct era din oficiu si au obtinut note intre 1,1 si 4,99. Alti 232 au primit note intre 5 si 6,99, care insa nu-i ajuta sa obtina un post de titular la catedra in scolile din Timisoara si din judet.

Rectorul Universității din București îi cere decanului Facultății de Teologie Ortodoxă să-l demită pe Vasile Răducă din funcția de prodecan, după derapajul acestuia la Radio Trinitas: dacă un viol se soldează cu sarcină, “ți-a plăcut să se repete”

Rectorul Universității din București, Mircea Dumitru, i-a cerut decanului Facultății de Teologie Ortodoxă să îl demită și să îl înlocuiască pe profesorul Vasile Răducă din funcția de prodecan, anunță instituția, într-un comunicat remis Edupedu.ro. Măsura dură a rectorului vine după o serie de derapaje ale prodecanului Vasile Răducă, la postul de radio Trinitas al Patriarhiei.

Printre altele, preotul a declarat că, “în Islam, femeia este considerată o lighioană care nu face altceva decât plăcere bărbatului” și că atunci când un viol se soldează cu graviditate e posibil să fie “vorba de un viol la care ai consimțit și care ți-a plăcut să se repete”.

Rezultate Titularizare 2019. Mai puțin de jumătate dintre profesori au obținut nota 7 / Andronescu: ”​Nu e important procentul de promovare, ci să trimitem în sistem profesori bine pregătiți”

Mai puțin de jumătate dintre profesorii care au dat examenul de titularizare au obținut note de peste 7, minimum necesar pentru angajarea pe perioadă nedeterminată. Datele de la Ministerul Educației arată că, înainte de contestații, rata notelor peste 7 obţinute de candidaţii care au participat la proba scrisă este de 46,86%, mai mare decât în 2018 când a fost 47,40%, respectiv 45,73% în 2017. 92 de candidaţi (0,47%) au obţinut nota 10, iar 9.072 de candidaţi (46,39%) au obţinut note între 7 şi 9,99. 19,10% dintre candidați au luat note mai mici de 5. 

Din promoţia curentă, 46,79% (46,83% în 2018, respectiv 43,07% în 2017) din candidaţi au obţinut note peste 7. Cele mai ridicate procente de note între 7 și 10 – ambele promoții – s-au înregistrat în sectorul 6 al Capitalei (72,3%) și în județul Prahova (58,5%). 

Fondul clasei nu moare! Bani pentru laptop, imprimantă şi mobilier, solicitaţi părinţilor unor copii care intră în clasa 0

Postarea disperată a unei mămici din Galaţi care îşi pregăteşte copilul pentru clasa zero, arată că, în continuare, în anul 2019, Bucureşti – capitală europeană, primul contact cu sistemul de învăţământ vine cu clasica cerere de bani pentru „fondul clasei”. 

 „Din toamnă S. începe şcoala. De la prima şedinţă au cerut bani pentru rechizite – 200 lei, imprimantă+laptop – 150 lei. În plus, se doreşte schimbarea băncilor. Sunt clase la care părinţii pun AC. Oameni buni, în 2019 este normal? Este legal? Rog răspuns”, este postarea pe Facebook a unui părinte. 

“Care notă asigură un succes mai mare în viață: 7 sau 10?” O scurtă analiză

Scopul textului e de a oferi persoanei care citește câteva perspective posibile de raportare la întrebarea “Care notă asigură un succes mai mare în viață: 7 sau 10?”. Textul este o scurtă intervenție în dezbaterea conturată de textele domnilor Atanasiu și Căstăian pe platforma Contributors. Pornim de la cea mai simplă perspectivă și ne îndreptăm pas cu pas spre cea mai complicată.

1 Perspectiva comunicării publice

Întrebarea așa cum este formulată în titlul acestui text reprezintă un exemplu de manipulare prin răspuns indus, omul e îndemnat să aleagă unul sau altul dintre răspunsuri când mai există și alte răspunsuri posibile. Există un consum relativ intens al unor texte despre note și succes, pentru că oamenii care nu au deja succes, sau ai căror copii nu au avut, orice ar însemna asta în mintea lor, caută mijloace să îl aibă, sau justificări pentru eșec, sau caută redefinirea înțelesului succesului într-un fel convenabil. 

Definitivat 2019. Peste 7.400 de candidaţi susţin miercuri examenul naţional. Cel mai mare număr de candidaţi este în învăţământul preşcolar

Peste 7.400 de candidaţi sunt aşteptaţi miercuri, 24 iulie, la proba scrisă a examenului naţional de definitivare în învăţământ (sesiunea 2019). 

Proba scrisă din cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ (sesiunea 2019) se va desfăşura miercuri, 24 iulie, începând cu ora 10:00, în 42 centre de examen (câte unul în fiecare judeţ şi în Municipiul Bucureşti). În acest an, proba va fi susţinută la 96 de discipline de examen.
 

Universitatea de Vest din Timișoara, în Newsletterul EUniverCities

Instituției de învățământ superior, dar și orașului de pe Bega, îi sunt alocate spații ample în cel mai nou Newsletter al EUniverCities, numărul din luna iulie 2019. 

UVT a fost acceptată ca membră deplină a prestigioasei rețele europene, la sfârșitul anului trecut, fiind practic o recunoaștere a implicării instituției în comunitate. Universitatea de Vest din Timișoara a devenit, astfel, și prima din Sud-Estul Europei, membră în EUniverCities. Vorbim de o rețea europeană, lansată oficial în 2012, în care orașele mijlocii și universitățile lor colaborează (în așa-numitele tandemuri) pentru a îmbunătăți cooperarea. Obiectivul rețelei este schimbul și răspândirea cunoștințelor, expertizei și experienței cu privire la cooperarea dintre oraș și universitate.

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională