Revista presei

24 aprilie 2020

Doctorul Virgil Musta din Timișoara: Poți să porți mănuși la cumpărături, dar când ieși din magazin le dai jos și te dezinfectezi

În Timișoara a devenit obligatorie purtarea de mască și mănuși în spațiile publice închise și în transportul în comun. Mulți și-au pus însă întrebarea dacă mănușile folosesc la ceva. Doctorul Virgil Musta, de la Spitalul de Boli Infecțioase din Timișoara, spune că mănușile sunt utile atunci când mergem la cumpărături sau facem unele activități, dar „dacă purtăm mănuși și ducem mâna la gură, e ca și cum nu le-am avea”.

„Dacă purtăm mănuși și ducem mâna la gură e ca și cum nu le-am avea. Important este să nu ducem mâna la gură. Mănușile ne protejează atunci când avem o activitate cu risc crescut și nu avem unde să ne spălăm. Atunci mergem cu mănuși, iar după ce am terminat activitatea ne dăm jos mănușile. Dacă purtăm mănuși în loc să ne spălăm pe mâini nu este în regulă. Ai tendința să duci mâna la gură… dacă ai mănuși zici că ești protejat și uiți că de fapt mănușile acelea pot fi contaminate. Poți să porți mănuși la cumpărături să nu contaminezi pachetele sau să nu te contaminezi de pe alte pachete, dar când ieși din magazin le dai jos și te dezinfectezi pe mâini dacă ai o sticluță cu dezinfectant în mașină sau în geantă. În unele magazine ți se dau mănuși dacă nu ai”, a declarat doctorul Virgil Musta pentru TION.

 

Cum se va face predarea online? Monica Anisie: Copiii vor putea primi note în catalog, cu acordul părinților

Ministrul educației, Monica Anisie, spune că în timpul în care școala se defășoară online, elevii pot primi note de la profesori, iar apoi, când se vor întoarce la școală, nota poate fi trecută în catalog cu acordul elevului sau al părintelui,

Monica Anisie a dat miercuri un ordin de ministru privind organizarea cursurilor în perioada în care sunt suspendate, acesta conţinând o serie de măsuri obligatorii pentru desfăşurarea procesului de învăţare online.

Până acum, cursurile online pentru elevi s-au desfășurat în baza unei recomandări în acest sens de la Ministerul Educației. „Recomandarea a fost să se încerce să se găsească soluții, inițial, să colecteze informațiile necesare accesului și participării elevilor la activitatea de predare, învățare, evaluare și a fost o recomandare. Acum am pus în practică sub formă de obligativitate, pentru că s-a simțit nevoia ca această reglementare să fie realizată prin ordin de ministru”, a explicat miercuri seara, la Digi24, ministrul Monica Anisie. 

„Referitor la note, da, elevii pot fi notați la momentul în care acești elevi revin la cursuri, pe baza a ceea ce au realizat în această perioadă pot fi notați, iar nota poate fi trecută în catalog cu acordul elevului sau al părintelui, dacă vorbim despre minori”, a precizat Monica Anisie.

 

Ministrul a explicat că ordinul pe care l-a dat miercuri este o măsură prin care a stabilit în mod clar care sunt responsabilităţile la nivel de Minister al Educaţiei, la nivel de Inspectorat Şcolar, unitate de învăţământ, cadru didactic, elev.

 

 

DOCUMENT Regulile de predare online: Cursurile pe net devin obligatorii și vor fi monitorizate. Profesorii, obligați să preia feedback de la părinți și elevi. Părinții, obligați să le asigure elevilor tehnologia necesară cursurilor. Școala poate da laptopuri în custodie

Ordinul de ministru care reglementează cursurile online, obținut de Edupedu.ro, arată care sunt regulile pentru fiecare categorie de actori implicată în procesul de predare online. Publicăm aici documentul și vom explica fiecare prevedere pe înțelesul elevilor, profesorilor și părinților.

Printre regulile prevăzute sunt următoarele:

  • Cursurile pe net devin obligatorii pentru elevi și profesori și vor fi monitorizate.
  • Profesorii vor fi obligați să preia feedback de la părinți și elevi.
  • Părinții sunt obligați să le asigure elevilor tehnologia necesară participării la cursurile online
  • Școala poate da laptopuri în custodie părinților, iar dacă cei care le primesc, le deteriorează, sunt buni de plată

ECONOMIE - 73% dintre directorii financiari sunt foarte îngrijoraţi cu privire la impactul crizei coronavirus

Aproape trei sferturi (73%) dintre directorii financiari sunt foarte îngrijoraţi cu privire la impactul crizei coronavirus asupra activităţii companiilor, majoritatea (80%) aşteptând o scădere a veniturilor, potrivit sondajului global PwC COVID-19 CFO Pulse, realizat în rândul a peste 800 de directori financiari din 21 de ţări, conform unui comunicat remis Redacţiei noastre.

Potrivit sursei citate, pentru atenuarea efectelor coronavirusului, cea mai mare prioritate a liderilor de finanţe este ţinerea sub control a cheltuielilor. Astfel, 77% dintre aceştia iau în considerare măsuri de reducere a costurilor, 65% planifică amânarea sau anularea investiţiilor şi 48% revizuirea planurilor de finanţare. Doar 5% au arătat că nu au în vedere nicio acţiune financiară ca urmare a COVID-19.

Ionuţ Simion, Country Managing Partner PwC România, a declarat: “În acest mediu complet nou şi incert, sunt necesare decizii tactice şi de cele mai multe ori complicate. Multe companii au petrecut primele săptămâni ale crizei asigurând protecţia angajaţilor, examinând planurile de continuitate şi instituind centre de comandă pentru criză. Problemele legate de lichiditate determină multe companii să ia în considerare şomajul tehnic, reducerea costurilor şi a investiţiilor. Principala preocupare rămâne, în acest context, menţinerea locurilor de muncă până când va fi depăşit vârful crizei şi vor putea fi aplicate programe de relansare a activităţii.”

Orban anunta ca bugetarii nu mai intra in somaj tehnic: Nu mai e in actualitate

Premierul Ludovic Orban a anuntat, joi, ca masura somajului tehnic in cazul bugetarilor nu mai este de actualitate pentru ca se apropie sfarsitul starii de urgenta.

Intrebat despre acest subiect, premierul a spus nu s-ar mai justifica acum aceasta masura, mai ales ca multi dintre bugetari lucreaza in linia intai a bataliei cu acest coronavirus.

“Nu mai e in actualitate. Cei din institututii publice sunt implicati in prima linie, de exemplu la Ministerul Sanatatii nu poti sa te lipsesti de nimeni, la Ministerul Apararii mai avem nevoie.

La Ministerul Muncii, care e implicat in derularea tuturor programelor de sprijin referitor la somajul tehnic si celelalte forme de sprijin pentru profesionisti si alte categorii de angajati. O mare parte din sectorul public este foarte puternic turat. Ne apropiem de finalul starii de urgenta si nu mai e contextul actual. Am gandit, am analizat, pana la urma, nu mai e de actualitate”, a precizat Orban.

Jurnalistii au insistat pe subiect, intreband daca este o decizie definitiva, iar premierul a punctat: “Nu mai este de actualitate. Vom vedea”.

WVR: Digitalizarea educaţiei e o necesitate. Echipamentele digitale sunt insuficiente în şcoli

Fundaţia World Vision România consideră că Ordinul prin care Ministerul Educaţiei reglementează educaţia online este un demers necesar, dar că această reglementare apare foarte târziu, la peste o lună şi jumătate de la intrarea în carantină şi nu include un plan de măsuri concrete, pe termen lung.

Digitalizarea educaţiei este una dintre priorităţile majore ale Fundaţiei World Vision România, iar aceste vremuri arată clar că trebuie să fie o prioritate la nivel naţional, se arată într-un comunicat al Fundaţiei. ” În calitate de organizaţie centrată pe educaţie, ne oferim sprijinul în realizarea analizei de nevoi şi în elaborarea planului de măsuri mai sus menţionat. Atragem atenţia că prevederile ordinului încalcă dreptul la educaţie al tuturor copiilor şi dezavantajează comunităţile vulnerabile, cu precădere pe cele aflate în mediul rural. Cifrele arată clar că decalajul dintre şcolile de la sat şi cele de oraş rămâne unul profund. Sărăcia şi excluziunea socială sunt de două ori mai mari la sate faţă de oraşe.” Atitudine de respingere a tehnologiei ”Echipamentele digitale existente sunt insuficiente în şcoli, iar România ocupă unul dintre ultimele locuri ale clasamentului european în ceea ce priveşte digitalizarea. Majoritatea părinţilor, precum şi a profesorilor, încă manifestă mai degrabă o atitudine de respingere a utilizării tehnologiei la clasă şi la teme.”  Conform datelor din Raportul de bunăstare a copilului din mediul rural (2018), se mai arată în comunicat, 62% din gospodăriile de la sat nu aveau conexiune la internet, iar 58%, nu aveau nici computer, nici laptop. 96% din repondenţi afirmau că au telefon mobil, însă nu este neapărat vorba despre smartphone-uri.    ”Mai mult de atât, în această perioadă a pandemiei de coronavirus, situaţia familiilor de la sat, mai ales a celor din comunităţile izolate, este disperată, iar părinţii abia pot asigura nevoile primare şi nişte condiţii minime de trai. Cu atât mai puţin ar putea purta tot ei responsabilitatea educaţiei digitale a copiilor lor.”

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională