Revista presei

22 aprilie 2020

Reîncepe școala. Activitatea va fi reluată online

Cursurile şcolare vor fi reluate de mâine, în regim online. Deocamdată, autorităţile nu au anunţat vreo modificare a structurii anului şcolar.

De mâine, elevi şi profesori vor relua cursurile până la finalul acestui an şcolar. Acestea vor avea loc tot pe platformele digitale, cel puţin deocamdată până la noi dispoziţii date de autorităţi.   La Bucureşti, elevii vor comunica cu profesorii prin aplicaţia Zoom, iar pe site-ul inspectoratului general există o serie de platforme recomandate şi tutoriale.     Până acum, oficiali ai Ministerului Educaţiei nu au anunţat vreo modificare a structurii anului şcolar.  Ministrul Monica Anisie a declarat recent că elevii care nu au două note necesare încheierii mediilor pe semestrul al II-lea le vor primi după reînceperea şcolii.   Oficialul a mia spus că pentru elevii claselor terminalle care au de susţinut examenele de absolvire, subiectele care urmează să fie date nu vor conţine şi materia semestrului al II-lea. Pentru ceilalţi, dacă va fi nevoie, materia acestui semestru va fi reluată la începutul anului şcolar viitor

Președintele Consiliului Rectorilor, despre admiterea la facultate din acest an, în contextul COVID-19

Anul acesta, admiterea la facultate s-ar putea da online din cauza pandemiei de coronavirus, a anunțat Sorin Cîmpeanu, luni, la Antena3.

 

„Sunt convins că la admiterea din acest an, cele mai multe universități vor prevedea modalitatea de preînscriere/înscriere online. Universitățile care vor face acestă practică au anunțat deja public, printre ele se numără Universitatea din Cluj, Universitatea din București, Universitatea de Vest. Noi așteptăm însă hotărârea de guvern pentru cifra de școlarizare.”, a spus Sorin Cîmpeanu, președintele Consiliului Rectorilor.

Tehnologiile pentru educație: cum a prins criza Covid-19 această industrie și cum ar putea evolua EdTech după epidemie – analiză OECD

Creșterea explozivă pe care multe servicii online au cunoscut-o după ce epidemia Covid-19 a forțat oamenii să se izoleze îi face pe mulți cercetători să creadă într-o accelerare a tranziției către “capitalismul digital”. Unde își are locul învățământul, în această trecere, mai ales că a trecut pe online și milioane de oameni au aflat despre o multitudine de soluții digitale, noi și vechi? Actuala criză produce un șoc în domeniul tehnologiilor destinate educației, dar aceasta este o piață dificilă și evoluția ar putea fi diferită decât în alte domenii, potrivit lui Stephan Vincent-Lancrin, analist senior la Directoratul pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare în Europa (OECD).

  • Acesta analizează, într-un material publicat pe OECDedutoday.com, starea actuală a pieței de tehnologie pentru educație (EdTech) și cum ar putea să evolueze aceasta, după epidemie.

Vincent-Lancrin notează că, în prezent, există foarte puține date oficiale despre piața EdTech. Guvernele din spațiul OECD nu au date statistice despre investițiile lor în inovație, tehnologie digitală pentru educație, fonduri pentru educație sau despre investiții publice și private pentru îmbunătățirea educației. Există, în schimb, unele date oferite de actori privați, chiar dacă învățământul este un sector preponderent public, nu privat.

Ore în container la mai multe școli din Timișoara. Primăria tot cumpără spații modulare de învățământ

Ca să nu îi mai cheme pe elevi după-masa la școală, reprezentanții Primăriei Timișoara au cumpărat noi containere pe care să le transforme în săli de clasă. Și continuă să facă astfel de achiziții. De data aceasta pentru Liceul Ortodox. S-au luat și pentru CNB și Gen. 19 și 13.

Municipalitatea a lansat o licitație pentru a achiziționa un ansamblu modular cu șase săli de clasă pentru Liceul Teologic Ortodox Antim Ivireanul de pe Bd. Liviu Rebreanu. Sunt, de fapt, „spații modulare de învățământ pentru realizarea a șase săli de clasă” complet echipate, cu coridor central, două grupuri sanitare și un spațiu pentru persoanele cu dizabilități.

PMT pune la bătaie cel mult 706.782 lei cu tot cu TVA, adică peste 146.000 de euro. Firmele interesate pot depune oferte până în 2 iunie. Societatea care va câștiga licitația va trebui să aducă și să monteze containerele școlare în cel mult 60 de zile.

Școala după criza COVID. Cum ar putea elevii să se întoarcă în bănci și să stea în clasă cu respectarea regulilor de distanțare

Cum va arăta școala după criza COVID și în ce condiții se vor putea întoarce elevii la școală odată cu relaxarea restricțiilor, dar cu respectarea regulilor de distanțare socială sunt întrebările tot mai des puse de părinți, copii și chiar profesori în condițiile în care anul școlar ar urma să se încheie în 12 iunie, conform structurii 2019 – 2020.

Marina Manea, inspector şcolar general adjunct al Inspectoratului Școlar București, a declarat la Digi24 că din punct de vedere al măsurilor de igienă, în școli sunt materialele sanitare necesare: “Nu se pune problema că acestea nu ar exista”.

Despre cum vor sta elevii în clase, mai ales în condițiile în care în cele mai multe sunt peste 30 de elevi, iar regulile de distanțare socială trebuie respectate, Manea a explicat că repartizarea la clasă s-ar putea face gradual: „să vedem dacă vor veni la clasă întâi elevii din anii terminali și apoi ceilalți”.

 

Școala online: Cum îți adaptezi predarea și te conectezi la elevi

O profesoară de limba română descrie cum perioada de distanțare socială poate inspira o reformă educațională.

E miercuri și ora de limba și literatura română începe la 11:15. Ușa clasei e un link către sesiunea video de pe platforma Meet de la Google. Clasa e construită din cadrane dreptunghiulare prin care pătrunzi în camerele participanților, iar fundalul sonor e compus din fâșâituri de microfon sau un câine care latră minute în șir în curtea cuiva. Profesoara Monica Halaszi își întâmpină elevii care se alătură apelului cu salutări entuziaste: „Hei! Ce mai faci? Ah, uite, a intrat și Rebeca. Bună dimineața!”

Halaszi are 51 de ani și e activă în sistemul educațional de 30 de ani, iar din 1996 predă la Colegiul Național „Liviu Rebreanu” din Bistrița. Din 11 martie, când Ministerul Educației și Cercetării a anunțat închiderea tuturor instituțiilor de învățământ preuniversitar din cauza pandemiei generate de noul coronavirus, și-a transferat sălile de clasă în aplicații precum Google Classroom, Zoom sau Meet. Zilele acestea predă de acasă, de la biroul ei din mansardă, în spatele căruia sunt două biblioteci ticsite de cărți, iar printre ele stă pitit un urs maro de pluș.

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională