Revista presei

21 mai 2020

UVT, ASTĂZI - Un nou webinar din seria dedicată elevilor

Termenii precum „bacalaureat” sau „admitere”, nu mai reprezintă doar noțiuni teoretice, ci au devenit adevărate surse de stres și agitație. Chiar dacă elevii se bucură încă de timpul pe care-l mai au până la „examenul maturității”, dezvoltarea personală este o latură semnificativă a vieții ce nu trebuie neglijată. De aceea, Universitatea de Vest din Timișoara (UVT), prin Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC), îi invită pe elevi să participe la webinarele organizate în vederea facilitării demersului lor educațional și profesional viitor.

Vor fi abordate teme despre cunoașterea de sine, managementul timpului, sau managementul stresului ori despre cum anume să fim productivi, învingându-ne acea voce care ne șoptește „încă un episod și apoi te-apuci de treabă”.

Sunem convinși că webinarele UVT, dedicate dezvoltării personale a elevilor, vor atrage multe curiozități și vor deveni chiar populare printre tinerii liceeni. Este de reținut că o mare parte din stresul și anxietatea ce apar în apropierea examenelor se pot risipi în urma partipării la „exercițiile de dezvoltare a personalității”, pe care UVT le va dedica tinerilor în următoarele zile, în aceste webinare”, subliniază rectorul UVT, prof.univ.dr. Marilen Pirtea.

Toate webinarele se vor organiza pe platforma Google Meet, vor dura aproximativ 90 de minute fiecare, iar participarea este gratuită.

Tema de astăzi este:

Procrastinare 101 (21 mai 2020, ora 13:00)

Cu toții am fost în situația în care ne-am propus să ne apucăm de sarcinile noastre din timp, însă de cele mai multe ori ne pierdem în distragerile vieții moderne: încă un scroll pe insta, un refresh pe Facebook, încă un serial pe Netflix… Și taskurile rămân nefăcute până pe ultima sută de metri.

Procrastinare sau marele inamic a productivității este un obicei care fură din timpul și resursele tuturor. Dacă dorești să înțelegi mai bine care sunt elementele ce ne conduc spre comportamentul de amânare a sarcinilor și care este antidotul procrastinării, te invităm să participi la webinarul -Procrastinarea 101- în data de 21 mai 2020 de la ora 13:00.

Ministerul Educației ar trebui să asigure elevilor care primesc bursă socială dispozitive de tip laptop sau tabletă

Ministerul Educaţiei şi Cercetării va avea obligaţia să asigure elevilor care primesc bursă socială dispozitive electronice pentru desfăşurarea online a procesului educaţional, au decis miercuri deputaţii, prin adoptarea propunerii legislative pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011. S-au înregistrat 246 de voturi “pentru” şi 75 de abţineri.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea art. 70 şi art. 94 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea instituirii obligaţiei Ministerului Educaţiei şi Cercetării de a asigura elevilor care îndeplinesc condiţia pentru a primi bursă socială, precum şi cadrelor didactice, dispozitive de tip laptop sau tabletă, conectate la internet, astfel încât procesul educaţional să se poată desfăşura şi online.

Potrivit unui amendament introdus la articolul 70 din Legea educaţiei naţionale, “Ministerul Educaţiei şi Cercetării asigură elevilor şi profesorilor infrastructura necesară, constând în dispozitive şi acces la Internet, pentru accesarea Bibliotecii Şcolare Virtuale şi Platformei şcolare de e-learning”.

Potrivit modificării articolului 94 din Legea educaţiei, la atribuţiile Ministerului Educaţiei şi Cercetării, pentru mediul preuniversitar, prevăzute de lege, a fost introdus un amendament conform căruia se va asigura fiecărui cadru didactic şi fiecărui elev care are dreptul la bursă socială un dispozitiv de tip laptop sau tabletă, conectat la Internet, pentru a putea participa la activităţile de e – learning desfăşurate în afara orelor de la clasă.

Analiză OECD: În criza produsă de pandemie, ce se întâmplă cu tinerii care ies de pe băncile școlii și vor să se angajeze?

Pandemia Covid-19 este de așteptat să lovească puternic posibilitățile de angajare ale tinerilor abia ieșiți de pe băncile școlii, pe o piață unde situația era deja precară, pentru această categorie de lucrători, dinainte să se facă simțită actuala criză, arată o analiză a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), publicată pe platforma online OECD dedicată educației. Autorii încearcă să găsească posibile soluții pentru această problemă în modul în care au acționat firmele, universitățile și tinerii dornici de angajare în situații precedente de criză, în special criza financiară din 2008.

Semnatarii analizei, Ingrid Schoon – profesor la Institutul pentru Educație al University College London și Anthony Mann – analist la Directoratul OECD pentru Educație, arată că perspectivele economice ale tinerilor se vor înrăutăți în perioada următoare, așa cum s-a întâmplat și după criza din 2008. Acea criză a dus, pe de altă parte, la experiențe relevante pentru a-i ajuta acum pe tineri, încercând să răspundă la întrebări precum: de ce anume sunt tinerii atât de vulnerabili? Cum pot fi ei ajutați?

Dispozitive pentru educație la distanță, pentru elevii din comunele din Timiș

Mai mulți elevi din comuna Tomești – Colonie au primit dispozitivele necesare învățământului la distanță. Campania derulată de autoritățile județene merge bine și mai multe companii au donat laptop-uri sau tablete pentru ca toți copiii să poată continua procesul de educație de acasă.

”După ce săptămâna trecută, 18 copii din Cenei și Bobda au primit tablete, ieri după-amiază (n.r. miercuri), prefectul Liliana Oneț împreună cu domnul Marin Popescu, inspector școlar general în cadrul Inspectoratului Școlar Județean, și domnul Radu Dragomir, directorul Direcției Județene de Telecomunicații Timiș din cadrul STS, au donat 17 device-uri și un sistem audio elevilor din școala gimnazială Tomești – Colonie pentru ca toți elevii din localitate să aibă acces la învățământul online”, a transmis Prefectura Timiș.

Campania “e-learningTM” este dedicată copiilor din comunitățile locale timișene. Le mulțumim tuturor celor care au răspuns apelurilor noastre prin donații. Așteptăm ca și alte companii, instituții publice, organizații neguvernamentale și persoane fizice să se alăture acestui demers venit în sprijinul elevilor timișeni.

Preşedintele Klaus Iohannis cere reexaminarea legii bullying-ului

Preşedintele Klaus Iohannis a trimis, miercuri, Parlamentului, spre reexaminare, Legea pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011.

Președintele arată în cererea de reexaminare transmisă preşedintelui Camerei Deputaţilor, Marcel Ciolacu, că actul normativ aduce Legii educaţiei nr. 1/2011 o serie de modificări şi completări cu privire la acordarea consilierii psihologice antepreşcolarilor, preşcolarilor şi elevilor din unităţile de învăţământ, precum şi la sancţionarea comportamentelor de tip bullying.

„Considerăm că prin modificările operate se restrânge domeniul de aplicare al legii asupra unor acţiuni, ceea ce contravine obiectivului acestei legi, respectiv acela de a creşte nivelul de siguranţă fizică şi psihică în unităţile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale”, se arată în cererea de reexaminare.

Preşedintele Iohannis precizează că actul normativ redefineşte fenomenul de bullying ca fiind o formă de manifestare a violenţei şi care „constă într-un comportament abuziv, realizat în mod repetat şi cu intenţie al unei persoane sau al unui grup de persoane, care conduce la prejudicierea fizică şi/sau psihică a victimei/victimelor prin hărţuire verbală, ameninţări verbale sau non-verbale, agresiune fizică, lovire, persecuţie, intimidare sau alte metode de constrângere”.

 

Povestea site-ului de 8 milioane de euro cu baze de date despre coronavirus: "Ce probabilităţi am să mor?" Calculatorul riscului Covid 19

Un site de 8 milioane de euro și mii de informații extrem de utile. Se numește ncov2019.live și a fost creat de un american în vârstă de 17 ani, domiciliat în statul Washington. Avi Schiffmann a refuzat să-l vândă pentru că nu vrea să „profite de urgență sanitară.” Cine știe ce-i rezervă viitorul. Însă prezentul spune cu siguranţă că cei 30 de milioane de vizitatori pe zi, în total 700 de milioane, au găsit pe site-ul respectiv o sursă ordonată de date despre coronavirus, scrie Il Giornale, citat de Rador.
Unde a lovit cel mai mult? Care țară a avut cele mai multe decese? Acesta este şi motivul pentru care Schffmann a fost desemnat personalitatea anului 2020 la cea de-a 24-a ediție anuală a premiilor Webby. „De la lansarea sa din 29 decembrie 2019 – specifică prezentarea – site-ul de monitorizare al lui Avi Schiffmann a fost un instrument necesar care a tras semnalul de alarmă în privinţa noului coronavirus și a răspândirii acestuia, atrăgând în special atenția asupra naturii sale foarte grave, înaintea multor oficiali din lumea întreagă”.
În acest Babilon al informaţiilor de astăzi, site-ul evidențiază câteva puncte fixe, explicându-ne că în prezent există 5 milioane de persoane infectate, cazurile critice sunt în jur de 45.000, iar numărul deceselor este de 325.125. Dar ceea ce este izbitor este numărul pozitivilor: în prezent 2,7 milioane de persoane active călătoresc în întreaga lume, dintre care 1,9 sunt spitalizate și altele – probabil – sunt constrânse să stea acasă prin diferite măsuri de izolare. În vârful clasamentulului se află Statele Unite, cu 1,5 milioane de persoane infectate și 17.000 în terapie intensivă sau subintensivă. Numărul cetăţenilor americani spitalizaţi (chiar dacă nu sunt în stare gravă) este de 361.000, de două ori mai mult decât spaniolii, care ocupă locul trei al acestei liste macabre (278.000 de cazuri).

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională