Revista presei

20 februarie 2019

Două dintre facultățile Universității de Vest din Timișoara se extind cu fonduri nerambursabile de patru milioane de euro

Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest și Universitatea de Vest din Timișoara au semnat astăzi un contract de finanțare pentru extinderea Facultăţii de Arte și Design și a celei de Muzică și Teatru. Noile construcții și dotări sunt de peste patru milioane de euro.

Cele două facultăți ale Universității de Vest vor beneficia de noi spații de învățământ în urma extinderii, prin construirea unor noi corpuri de clădire în zona Oituz. Valoarea proiectului este de peste patru milioane de euro, cu o valoare a finanțării nerambursabile de peste 3,9 milioane de euro. Fondurile vor acoperi realizarea de spații expoziționale și de creație, ateliere și laboratoare, săli de curs, o sală multimedi, dar şi dotarea cu echipamente didactice specifice.

Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare: Fără cozi și liste la învățătoare, regula care a revoluționat județul Timiș după o decizie a CNCD

Presiunea părinților de a ajunge la o anumită învățătoare s-a acutizat într-atât, încât ajunseseră învățătoarele să meargă către directori cu propuneri de 50 de copii pe 25 de locuri, directorii erau și ei asaltați, situația ieșise pur și simplu de sub control. Mărturia vine de la inspectorul școlar general din Timiș, care a explicat pentru Edupedu.ro cum a aplicat la nivel județean regula repartizării în ordine alfabetică a copiilor pe clase, astfel încât supra-aglomerarea sau alegerea învățătoarelor sunt probleme eliminate din start.

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a decis în 2016 că un liceu din Timișoara și Inspectoratul Școlar Județean Timiș au aplicat criterii discriminatorii la înscrierea copiilor în școală. Concret, Liceul Pedagogic „Carmen Sylva” Timişoara dădea întâietatea la înscriere copiilor cu rude care fuseseră angajate ale liceului sau care absolviseră acest gimnaziu sau liceu. CNCD a aplicat atunci amendă liceului și Inspectoratului și a avertizat că cele două instituții îi descurajează pe părinţii care vor să îşi înscrie copiii la această formă de educaţie, dar nu au rude aici.

Schimbări în Educaţie | Veste PROASTĂ pentru elevi: Dispare una dintre vacanţe. Noua structură a anului şcolar/ Andronescu anunţă că elevii clasei a VII-a vor susţine simularea Evaluării Naţionale

Elevii nu vor mai avea parte de vacanţa intersemestrială din luna februarie, potrivit unui anunţ al ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Astfel, vacanţa de iarnă va dura între 21 decembrie 2019 – 12 ianuarie 2020 şi va avea o durată de 3 săptămâni, fiind şi vacanţă intersemestrială.

Potrivit structurii anului şcolar 2019-2020, semestrul I va avea 15 săptămâni de cursuri, dispuse în perioada 9 septembrie 2019-20 decembrie 2019.

În perioada 26 octombrie-3 noiembrie 2019, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar vor fi în vacanţă.

Vacanţa de iarnă va dura între 21 decembrie 2019 şi 12 ianuarie 2020 şi va avea o durată de 3 săptămâni, fiind şi vacanţă intersemestrială, evitându-se astfel, potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale, fragmentarea accentuată a anului şcolar.

 

Clasa pregătitoare 2019: Pe 4 martie încep înscrierile în clasa pregătitoare. Care sunt noile reguli

Ministerul Educației pregătește metodologia și calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2019-2020, informează Portalul de Învățământ.
 
Potrivit proiectului discutat joi în Comisia de Dialog Social, înscrierea la școală începe pe 4 martie 2019. În plus, în cadrul discuțiilor a fost pus accent pe respectarea numărului de elevi recomandat într-o clasă, care a fost stabilit la 28.
 
„Metodologia de înscriere în clasa pregătitoare rămâne la fel, dar s-a subliniat că este important să se respecte numărul de elevi recomandat într-o clasa, stabilit acum că fiind 28″, a declarat pentru Portal Învățământ Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ preuniversitar, Iulian Cristache.

Cum evoluează cele 5 universități europene din Top 10 mondial în domeniul informaticii, mai ales de când sub influența cercetării asupra Inteligenței Artificiale (AI)

Europa găzduiește 5 dintre cele 10 universități din Top10 mondial din domeniul informaticii.

Prin urmare, nu este surprinzător faptul că Europa este un centru puternic al cercetării în domeniul Inteligenței Artificiale (AI).

Institițiile de educație ce conduc în acest Top10 mondial se confruntă din ce în ce mai mult cu provocările din lumea reală, utilizând AI. Iar această tendință nu se limitează doar la programele de studiu care se concentrează în mod tradițional asupra informaticii; acum și școlile orientate spre afaceri recunosc, de asemenea, beneficiile pe care le poate aduce AI.

Și în România apar primele lecții inteligente, cu instrumente AI, furnizate de NEXTLAB.TECH

Profesorii pot preda acum la școală fără manuale tipărite, folosind lecții inteligente furnizate cu ajutorul unui asistent de învățare bazat pe inteligență artificială. Noua tehnologie propusă de nextlab.tech este o alternativă la manualele clasice imprimate pe hârtie care aduce numeroase îmbunătățiri precum: învățare personalizată, implementarea proiectelor transdisciplinare, construirea automată a portofoliilor educaționale, detectarea intențiilor elevilor și asistarea automată a copiilor cu cerințe educaționale speciale.

Ce este o lecție inteligentă?

O lecție inteligentă folosește posibilitățile tehnologice ale computerelor, tabletelor și dispozitivelor computerizate, pentru a ajuta copiii să învețe mai bine decât prin clasicele lecții imprimate pe hârtie. Principala tehnologie care îmbunătățește procesul de învățare este inteligența artificială, care a făcut progrese uimitoare în ultimii ani. Nextlab.tech oferă o serie de lecții care ajută copii să învețe informatică și robotică folosind asistenta de învățare “Ioana”, bazată pe inteligență artificială dotată cu text-to-speech și natural language understanding.   

Școala unde se învață bunătatea. Interviu cu Ioana Necula, fondatoarea Genesis Collegiate

A fondat o școală de la zero unde copiii nu studiază numai disciplinele obișnuite, ci învață și cum să fii bun și generos și cum să dăruiești. Ioana Necula consideră că „a da’ este o datorie morală a fiecărui individ care trăiește pe această planetă mult mai bine decât semenii lui.

Cum reușesc dascălii de la Genesis Collegiate să transmită acesta valori copiilor am aflat de la Ioana Necula, cea care a pus bazele acestei școli.

După grădiniță, școala primară, apoi școala gimnazială, acum a venit momentul pentru o nouă etapă, prin inaugurarea Liceului Genesis!

Pe lângă curriculum-ul românesc, care se va îmbina cu programa internațională International Baccalaureate, vom avea o mulțime de cursuri interesante, cum ar fi multimedia, robotică, inteligență artificială, design și webdesign, programare, blockchain, project management etc. (pentru clasa cu specializarea matematică-informatică), respectiv comunicare și dezvoltare personală, relații publice, marketing și publicitate, psihologie, sociologie, diplomație și studii euro-atlantice, tehnica discursului și public speaking, debate, comunicare verbală si non-verbală, istorie și cercetări în domeniul geopoliticii sau antreprenoriat și economie aplicată – pentru clasa cu specializarea științe sociale.

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) este, probabil, cea mai activă organizație a elevilor din România

Din 2013 încoace, AEC a adunat o mulțime de victorii mai mici sau mai mari:

  • reducere de 50% la transportul local pentru toți cei 35.000 de copii care învață în municipiul Constanța;
  • burse școlare pentru mai bine de 11.000 de elevi;
  • gratuitate la manuale pentru toți elevii din clasele a XI-a și a XII-a.

De 6 ani încoace, membrii AEC se judecă în instanțe cu primării și consilii locale, scriu petiții, trimit comunicate și, în general, pun problemele elevilor pe ordinea de zi a administrațiilor locale.

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională