Revista presei

20 mai 2020

OFICIAL Predarea și evaluarea online a elevilor au fost introduse în fișa postului tuturor profesorilor, învățătorilor și educatorilor

Ministerul Educației a publicat în Monitorul Oficial noua fișa-cadru a postului pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar. Noile atribuții prevăd obligații ce țin de învățarea-predarea și evaluarea elevilor în mediul online.

Astfel cadrele didactice au primit atribuții obligatorii prin fișa postului în privința proiectării lecțiilor online, a construirii unor instrumente de evaluare aplicabile online.

Suplimentar, în afară de modificările care țin de activitatea didactică online, noua fișă a postului introduce și sarcina profesorului de a organizarea și desfășura activități prin participare la acțiuni de voluntariat, precum și aceea de a se implica în prevenirea și combaterea violenței și bullyingului în mediul școlar și/sau în mediul online.

Iată modificările făcute în Fișa-cadru:

Atribuțiile specifice postului se modifică la capitolul 1, Proiectarea activității – elemente de competență, prin adăugarea a două elemente noi, după cum urmează:

1.6. proiectarea activităților-suport pentru învățarea în mediul online

1.7. Proiectare a instrumentelor de evaluare aplicabile online

 

Dimplomele de studii pot fi recunoscute și online

Diplomele de studii pot fi recunoscute și online. Un ordin al ministrului Educației arată că serviciile furnizate de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor se pot desfășura și online, prin intermediul Punctului de Contact unic electronic, arată ordinul de ministru publicat în Monitorul Oficial.

La cerere, dosarele pentru vizarea actelor de studii pot fi primite și returnate prin servicii de curierat, mai arată același document.

Timișoara 2021 a lansat Manifestul Luminii. Video

Asociația Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii a lansat, de Ziua Internațională a Luminii, un manifest video în 26 de limbi, în care evidențiază metafora luminii din sloganul asociației – „Luminează orașul prin tine”. Una dintre valențele luminii, incluse în slogan, se referă la energia și forța creatoare ale locuitorilor orașului, ale comunităților care pot pune lucrurile în mișcare, dacă lucrează împreună, dar și la speranța că o societate poate renaște prin cultură și umanitate.

De aceea, asociația dorește ca sloganul „Luminează orașul prin tine!” să devină un imbold pentru fiecare dintre locuitorii Timișoarei, precum și ai României.

„Lumina” este laitmotivul acțiunilor cultural-artistice și sociale organizate de Asociația Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii. Prin acțiunile organizate în pofida restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus, care ne împiedică să ne bucurăm cu adevărat de programele culturale gândite pentru acest an, Asociația dorește să evidențieze faptul că “Timișoara 2021” este proiectul unei întregi comunități, a timișorenilor, care își propune să devină un proiect îmbrățișat de toți românii și care să aibă ecouri pe continentul european.

„Manifestul Luminii” este despre oameni. Dorința lor de a se manifesta liberi, de a fi împreună în vremuri de distanțare socială, de a nu fi separați de frumos și artă, și esența spiritului uman, atât de complex și adaptabil, au fost puse în povestea acestui manifest. Toate aceste idei se regăsesc, într-o formă simbolică, inspirațională, în clipul video care va fi tradus în 26 de limbi, între care engleză, franceză, germană, maghiară, spaniolă și italiană. Este vorba despre toate limbile oficiale ale Uniunii Europene, pentru că Timișoara își dorește să atragă vizitatori din toate aceste țări. Îndemnul de la finalul clipului video este acela de a vizita Timișoara de acasă, deocamdată, iar când pandemia va trece, publicul este așteptat în „Orașul Luminii”.

Clipul video a fost realizat de Asociația Timișoara 2021, în colaborare cu regizorul Tedy Necula, cunoscut, între altele, pentru realizarea lungmetrajului „Coborâm la prima” despre tragedia de la Colectiv.

Poți susține cursurile online ale elevilor din Timiș donând un laptop, o tabletă sau chiar o tastatură

Poți dona echipamente pentru ca elevii să facă cursuri online. Aproximativ 6.000 de copii din Timiș nu au tabletă sau smartphone ori laptop pentru a participa la aceste cursuri. Echipa Științescu Timișoara s-a alăturat inițiativei EducaTM și împreună propun o colectă de echipamente.

Se colectează smartphone-uri, tablete, laptopuri, desktop-pc-uri, dar și periferice (display-uri, tastaturi, mouse-uri) care vor fi donate copiilor fără acces la educația online.

Dacă reprezinți o companie care dorește să se implice prin donarea mai multor echipamente, scrie-ne pe adresa fundatiacomunitaratm@gmail.com sau educatm@onesource.ro. Dacă tu și prietenii tăi puteți dona echipamente, completează acest formular și un voluntar EducaTM va veni să le ridice.

Poți să te implici și ca voluntar: pentru ridicarea de echipamente de la adresele indicate de donatori, pentru instalarea și pregătirea echipamentelor ce urmează a fi donate copiilor sau pentru asistarea copiilor de la distanță în utilizarea echipamentelor primite, prin completarea acestui formular.

Până acum au fost colectate prin campania EducaTM 42 laptop-uri, 107 telefoane smart, 32 tablete, 2 desktop-uri colectate de la donatori individuali, susținători ai accesului tuturor copiilor la educație, 150 unități de PC, în curs de colectare, donate de către o companie locală constant implicată în comunitate, 5.000 lei din donații și sponsorizări, pentru abonamente la internet și alte achiziții sau reparații necesare. S-au implicat 18 voluntari.

Cum vor avea loc examenele finale: grupe de 10 elevi, mască obligatorie şi triaj epidemiologic la intrare

Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii au stabilit condiţiile în care vor avea loc orele de pregătire a elevilor din clasele terminale, dar şi examenele. Au fost stabilite prevederi pentru intrarea în unităţile de învăţământ, grupele dintr-o clasă şi pentru grupurile sanitare. Vor exista grupe de maxim 10 elevi, sălile vor fi dezinfectate, vor exista pauze şi toată lumea va purta măşti şi se va dezinfecta la intrarea în unitate.
Reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi Cercetării împreună cu Ministerul Sănătăţii au emis un ordin comun, care stabileşte măsuri pentru unităţile/instituţiile de învăţământ, instituţiile publice, pentru toate structurile aflate în subordonarea MEC, potrivit News.ro Măsuri pentru organizarea activităţii în actualul context epidemiologic: ●         accesul în instituţii trebuie organizat astfel încât să existe o suprafaţă minimă de 4 mp pentru fiecare persoană şi o distanţă minimă de 2 metri între oricare două persoane apropiate; ●         accesul este interzis pentru persoanele care au o temperatură corporală ce depăşeşte 37,3 grade Celsius – temperatura va fi măsurată la intrarea în incinta instituţiei; ●         suprafeţele expuse vor fi dezinfectate şi, de asemenea, se vor evita aglomerările de persoane. Măsuri de prevenire şi protecţie în perioada desfăşurării activităţilor de pregătire pentru elevii din clasele terminale şi în perioada organizării examenelor naţionale şi de certificare şi calificare ●         activitatea de pregătire se va organiza pe grupe formate din cel mult 10 elevi; ●         pauzele vor fi de 10 minute la fiecare oră, timp în care încăperile vor fi aerisite, iar programul organizat astfel încât, simultan, să nu se întâlnească mai mult de două grupe de elevi; 

ECONOMIE - Va grăbi pandemia trecerea economiilor emergente la politici monetare neconvenționale?

Există o largă acceptare a ideii că politica monetară, ca și politica fiscală, poate contribui la realizarea a patru mari obiective: ocupare înaltă a forței de muncă, stabilitatea prețurilor, stabilitatea financiară și, în fine, o creștere economică relativ înaltă. Totuși, obiectivele respective nu sunt mutual compatibile. Aceeași măsură de politică monetară poate avea efecte opuse referitor la două obiective. Mai mult, circumstanțele pot face ca pe termen scurt oricare dintre obiective să necesite intervenția politicii monetare, în timp ce le accentuează incompatibilitatea.

De aici apar limitele obiective care restricționează rolul pe care instrumentele politicii monetare îl pot juca în atingerea diverselor obiective. Aceste limite nu sunt ușor de înțeles pentru publicul larg, care poate pune presiuni pentru utilizarea politicii montare în scopuri care, în anumite condiții, se exclud mutual sau care nu pot fi atinse cu instrumente de politică monetară. De exemplu, dacă în mod natural economia poate crește cu 3 la sută pe an și rata naturală a șomajului este de 6 la sută, utilizarea politicii monetare pentru a atinge o creștere economică de 5 la sută și a reduce rata șomajului la 4 la sută, atunci, pe termen mai lung nu se va obține decât o creștere a inflației. De asemenea, așa cum demonstrează discursurile sau chiar inițiativele unor politicieni referitoare la plafonarea unor rate ale dobânzii, publicul în general nu înțelege că banca centrală nu poate ținti (fixa) rata nominală a dobânzii de politică monetară la un nivel relativ scăzut fără a produce inflație. Rata nominală a dobânzii este egală cu rata reală plus inflația anticipată. La nivel microeconomic, aceasta înseamnă că cel care dă cu împrumut trebuie să primească o rată nominală mai mare ca inflația anticipată pentru a avea o rată reală pozitivă, adică pentru a face profit. Friedman (1968) a arătat că, pe ansamblu, dacă banca centrală țintește o dobândă nominală scăzută (sub rata naturală sau neutră), anticipațiile inflaționiste și inflația vor crește, determinând creșterea ratelor nominale ale dobânzii (inclusiv cea naturală). Dacă, în răspuns la aceste evoluții, banca centrală crește cantitatea de bani pentru a menține/readuce dobânda nominală la nivelul țintit, inflația și anticipațiile inflaționiste vor continua să crească. În esență, acest proces arată că banca centrală nu poate plasa rata nominală a dobânzii sub rata naturală decât dacă reușește să producă o creștere a anticipațiilor inflaționiste și, în final, a inflației. Pentru o perioadă, banca centrală va reuși să controleze dobânda nominală, dar nu va reuși să controleze dobânda reală. Banca centrală poate controla mărimile nominale, pe care ea le stabilește, dar nu poate controla mărimile reale, pe care le stabilește piața, prin formarea prețurilor. În final, inflația va eroda profiturile și salariile reale, situație care nu va fi acceptată de cei care pierd și banca centrală va întări politica monetară, ceea se va  asigura revenirea la rate nominale ale dobânzii mai reduse, pe măsură ce inflația va scădea.

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională