Revista presei

2 aprilie 2020

UVT pregăteşte organizarea admiterii online

Universitatea de Vest din Timişoara (UVT) a lansat un semnal public pentru mobilizare şi identificarea de soluţii prin care să fie administrate cu mare precizie viitoarele procese de admitere online din învăţământul superior.
Acestea privesc utilizarea instrumentelor disponibile şi dezvoltarea altora specifice, de preluare online a datelor despre absolvenţii de învăţământ preuniversitar, soluţii care pot fi implementate în relaţia universităţilor cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC), potrivit unui comunicat al UVT.
Rectorul UVT, Marilen Pirtea, susţine că există toate capabilităţile de interogare şi integrare securizată cu bazele de date ale ministerului, prin conexiuni dedicate, respectiv preluarea datelor necesare din sistemul SIIIR, pentru a face posibilă accesarea informaţiilor oficiale despre absolvenţii de Bacalaureat, necesare în derularea procedurilor de admitere online în învăţământul superior.
“Cred că înţelegem cu toţii faptul că ne aflăm într-o situaţie cu totul nouă, care reclamă măsuri concrete de adaptare din partea ministerului şi universităţilor la criza epidemiologică pe care împreună vom reuşi să o gestionăm în cele mai bune condiţii. Acest tip de acces online securizat ne va oferi posibilitatea de apelare şi utilizare în maximă siguranţă a datelor privind absolvenţii examenelor de Bacalaureat, respectiv date asupra liceului emitent al diplomei, oraşul, judeţul şi data eliberării diplomei, cât şi media finală de la BAC, toate acestea fiind date necesare în procesele de admitere online care vor urma. UVT se pregăteşte deja pentru organizarea eficientă a proceselor de admitere online, în cadrul cărora etapa de accesare a datelor de la minister va avea o importanţă specială”, detaliază rectorul Marilen Pirtea.

Anunț important de la Ministerul Educației: Structura anului școlar 2019-2020 nu a fost modificată / Precizarea vine după apariția unor ordine false pe rețelele de socializare

Anunțuri false de reîncepere a școlii sunt distribuite online, pe fondul amânării unui anunț oficial final din partea Ministerului Educației cu privire la structura anului în curs și la destinul examenelor. “Anunț important: structura anului școlar 2019-2020 nu a fost modificată!”, a comunicat oficial, în urmă cu puțin timp, Ministerul Educației, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

Reacția oficială a Ministerului vine după ce pe rețelele de socializare a apărut un ordin fals privind reluarea în școli a cursurilor suspendate din cauza pandemiei COVID 19. Documentul – catalogat oficial drept un fals de către Ministerul Educației – simula inclusiv semnătura ministrului și antetele guvernului și al ministerului. Amintim că este pentru a doua oară în aceeași săptămână când structuri false ale anului școlar sunt distribuite pe rețelele de socializare.

Anunțul oficial remis de Ministerul Educației și Cercetării:

Vă informăm că informațiile și documentul puse în circulație astăzi, 1 aprilie, în mediul online, potrivit cărora structura anului școlar 2019-2020 a fost modificată, sunt false!

Vă rugăm să vă informați doar din surse oficiale și vă asigurăm că Ministerul Educației și Cercetării va informa în mod oficial în legătură cu deciziile ce urmează a fi luate.

Așa cum se cunoaște, aceste decizii depind de evoluția pandemiei generate de coronavirus/COVID-19.

Vă mulțumim!

ECONOMIE - Ultimele date - aproape 800.000 contracte de muncă suspendate. Cele mai afectate afaceri

Ministerul Muncii anunță că la data de 1 aprilie sunt înregistrate aproape 795.291 de contracte de muncă suspendate, cele mai multe în industria prelucrătoare, și peste 155.000 de contracte care au încetat, în domeniul comerțului, industriei prelucrătoare și construcțiilor. Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a prezentat miercuri  datele cu privire la situația contractelor de muncă suspendate (șomaj tehnic)/încetate, înregistrate la Inspecția Muncii, arată news.ro. Au fost suspendate, fiind instituit șomajul tehnic, 795.291 de contracte individuale de muncă. Dintre acestea,  207.688 sunt în industria prelucătoare, 156.361 –  comerț cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor și 110.667 – hoteluri și restaurante.

Numărul contractelor individuale de muncă încetate  este de155.675 din care: 30.873 – comerț cu ridicata și amănutul; repararea autovehiculelor și motocicletelor, 27.174 – industria prelucrătoare, 19.254 – construcții. Guvernul României a decis să sprijine salariații angajatorilor aflați în șomaj tehnic prin acoperirea integrală a fondurilor aferente, dosarele în vederea obținerii acestor bemeficii putând fi depuse începând de miercuri. Astfel, angajatorii care au salariați prin Contracte Individuale de Muncă (CIM) și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic, se vor adresa Agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă din județul în care angajatorul are sediul social. Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială din județul în care au înregistrat activitatea. Întreaga comunicare între solicitanți și instituțiile vizate, respectiv solicitările și depunerea documentelor, se face prin poșta electronică.

Ministrul Educației, despre situația anului școlar: Vom anunța scenariile corelate cu ceea ce se întâmplă de la o zi la alta

În câteva zile, se împlinește o lună de când copiii nu mai merg la școală din cauza pandemiei de coronavirus. Nici pentru ei, nici pentru părinții lor, și nici pentru educatori, învățători și profesori nu e ușor. Unii fac lecții online. Alții pur și simplu n-au cum, pentru că nu au fie internet, fie computere, fie nici una, nici alta. Să ne imaginăm un scenariu extrem de probabil și de simplu: ai doi copii și un compouter în casă. Unul e clasa a doua. Celălalt, e clasa a cincea. În primele două, trei zile, probabil că reușești să faci slalom printre nevoiele fiecăruia. În ziua cinci, haosul pare inevitabil… Monica Anisie a vorbit la Digi24 despre anul școlar întrerupt de criza sanitară și despre documentul fals care a circulat astăzi pe internet.

Documentul care a apărut astăzi pe internet cred că a fost o păcăleală de 1 aprilie. Să o luăm așa. Ceea ce s-a întâmplat astăzi nu este un lucru foarte bun, corect și legal. Ministerul Educației va face o plângere penală, de fapt am și depus-o astăzi, pentru că într-o situație atât de grea în care se află România astăzi, să arunci âi spațiul public, chiar și o glumă, și să induci panică printre elevi, printre părinți, printre studenți și așa mai departe… cred că nu este momentul.

Ceea ce a representat chipurile „un ordin de ministru”, dacă ne-am fi uitat cu atenție, era vorba de un ordin de ministru al Ministerului Educației Naționale de fapt, ministerul acum este Ministerul Educației și Cercetării, dar ceea ce este grav a fost faptul că s-a copiat semnătura mea și s-a pus acolo pe acel „ordin”.

Problema examenelor în timpul Covid-19: ce au făcut și ce soluții analizează mari universități din Marea Britanie, Hong Kong sau Singapore

Una dintre principalele probleme care îi frământă pe profesorii din mediul universitar este, în acest moment, ce se va întâmpla cu examenele și evaluarea studenților, în cazul în care se va prelungi criza cauzată de epidemia Covid-19 și, implicit, instituțiile de învățământ rămân închise prea mult. Situația este una fără precedent atât pentru instituțiile românești de învățământ superior, cât și pentru majoritatea covârșitoare a universităților de afară. Ce soluții au găsit instituții din Marea Britanie, Hong Kong – provincie cu experiență în domeniu – sau alte state și regiuni unde lucrurile se mișcă deja?

Problema de sănătate este în acest moment prioritatea zero a tuturor statelor afectate de pandemia COVID-19. Pe fondul deciziilor care privesc izolarea cetățenilor și închiderea școlilor și universităților, luate de numeroase state, se detașează însă încă o problemă: cea a perspectivei tinerilor. Problema examenelor de admitere, de final de an sau de final de facultate, este arzătoare atât pentru studenți, interesați de continuitatea cursurilor, de recunoașterea propriilor realizări și de resursele cheltuite deja pe taxe etc., cât și pentru universități, afectate organizațional, financiar și de perspectiva unui flux redus de studenți, pe viitor.

Algoritmul lui Covid-19 în România. Un proiect-pilot bazat pe inteligență artificială

Un grup de voluntari din două firme IT din Cluj-Napoca a încheiat un acord cu Ministerul Sănătății și cu Departamentul pentru Situații de Urgență pentru demararea unui program asistat de inteligența artificială, care ar putea ajuta la pre-triajul bolnavilor care ajung la spitale. Acest program va putea să facă proiecții privind capacitatea de diagnostic și capacitatea de tratament al cazurilor de Covid-19 în România. 

Am vorbit cu Dan Chiuzbăian, CEO-ul unei din cele două firme, care au început deja adaptarea unui algoritm de tipul „machine learning” pentru analiza cazurilor testate deja în România. Chiuzbăian spune că preferă să păstreze anonime numele celor două firme implicate, fiindcă „nu vor să își facă reclamă” pornind de la acest proiect pe care îl dezvoltă pro-bono.

Suntem un grup de voluntari, oamenii au lucrat în weekend, au lucrat noaptea. Suntem un grup de oameni care, dacă ajutăm, ajutăm. Dar, ca răspundere ne asumăm cele două firme că datele pe care le punem acolo sunt funcționale și avem o infrastructură de firmă IT, un mic centru de date, să zicem că facem față unui proiect de nivel mediu”, a precizat Chiuzbăian. 

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională