Revista presei

18 februarie 2019

Proiect controversat. Ministrul Educaţiei vrea înfiinţarea de clase separate pentru copiii cu cerinţe speciale/ Săftoiu: Voi cere audierea ministrului Educaţiei în Comisia pentru Drepturile Omului

Ecaterina Andronescu, ministrul al Educaţiei, a declarat, pentru Digi 24, că elevii cu dificultăţi de învăţare se află acum integraţi fie în şcoli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicaţi, motiv pentru care o variantă ar fi înfiinţarea claselor separate pentru aceşti copii.

„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori”, a declarat ministrul Educaţiei, la Digi 24.

Drept urmare, ministrul spune că o variantă ar fi locuri speciale cu profesori de sprijin.

Asociația Autism Europa: Copiii cu cerințe educaționale speciale au nevoie de un proces educativ incluziv real, nu de scuzele, justificările și bâjbâielile unui sistem în care asigurarea finanțării pentru educație de calitate cade în sarcina părinților

”Ideea” doamnei ministru de a înființa clase speciale în învățământul de masă, deși are aparent la bază intenții bune – ”Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”- denotă lipsa de cunoștințe în ce privește legislația din domeniul educației și în realitate e emisă nu în interesul elevilor ci pentru că doamna ministru simte că prin prezența copiilor cu cerințe educative speciale în învățământul de masă ”creăm dificultăţi la profesori”, conform unui comnicat al Asociației Autism Europa – Centrul de Resurse și Referință în Autism Micul Prinț.

Locuințe ANL pentru tineri, la Giroc. Când încep lucrările

Patru blocuri destinate tinerilor intră în perioada imediat următoare în construcție, la Giroc. A fost predat amplasamentul constructorului, iar ordinul de începere a lucrărilor va fi la data de 25 februarie. Este vorba despre patru blocuri, parter plus două etaje, situate în comuna Giroc. 88 de apartamente destinate închirierii de către tineri prin Agenția Națională pentru Locuințe.

 

Cum câștigă o universitate din România 1.000 de euro pe zi din propriul magazin de desfacere

O universitate din Cluj are încasări de 1.000 de euro pe zi, după ce și-a făcut firmă și și-a deschis propriul magazin de desfacere, unde vinde lapte, ouă, mezeluri, dar și produse de patiserie, produse în Stațiunea Didactică Experimentală de la Cojocna, relatează actualdecluj.

“Un copil pasionat de lectură este un copil salvat”. Ce cărţi a ales o învăţătoare ca să-i îndrăgostească pe elevi de citit, la un liceu din Vinga

Elevii Liceului Tehnologic Vinga, din judeţul Arad vor avea în bibliotecă 70 de titluri noi, (aproape 300 de volume) scrise de autori moderni, români sau străini. Şi asta pentru că învăţătoarea Cristina Lazurca, cea care în urmă cu 3 luni ne scria “Ce-i lipseşte învăţământului, din punctul meu de vedere” a iniţiat programul “Lectura ne face mai buni”, cu ajutorul unei asociaţii, al unei edituri şi al unei librării. Prin acest program vrea să aducă în palmele copiilor mai puţin norocoşi cărţi de calitate.

Revolta consilierilor școlari și a profesorilor logopezi: Suntem singurii care nu au primit sporul de 10% pentru suprasolicitare

Consilierii școlari și profesorii logopezi s-au întâlnit la începutul săptămânii cu ministrul Educației, Ecaterina Andronescu. Aceștia i-au cerut să respecte legea și să le acorde sporul pentru suprasolicitare, fiind ”singura categorie din cadrul personalului didactic din învățământ care nu a primit” acest beneficiu din decembrie, a declarat pentru Edupedu.ro directorul Centrului de Asistență Educațională București, Aura Stănculescu.

Aura Stănculescu, directorul Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CMBRAE), a declarat pentru Edupedu.ro că întâlnirea de la Ministerul Educației a fost organizată la solicitarea sindicatelor FSLI și Spiru Haret, la ea au participat reprezentanți ai sindicatelor din țară, grupe sindicale care reprezintă CMBRAE și CJRAE, scopul fiind de a afla de ce această categorie de personal didactic – profesorii consilieri școlari, respectiv profesorii logopezi din cadrul CJRAE și CMBRAE – nu au primit sporul de 10% pentru suprasolicitare neuropsihică conform art. 16 din legea 153.

Cătălin Mihai, profesorul-spectacol. Elevă: „E printre singurii pe care o să mi-i amintesc pentru totdeauna”

Până când și-a găsit vocația, Cătălin Mihai a învățat să-și urmeze visele: a fost dansator, marinar, om de afaceri. A vrut să se cunoască mai bine și a devenit psiholog, apoi și-a dat seama că vrea să-i ajute și pe copii să facă același lucru. Așa a ajuns, în doar șase ani, să predea la cele mai bune licee din țară și spune că își va urma chemarea atât timp cât va simți că are ceva de dăruit elevilor săi. 

Cătălin Mihai este profesor de psihologie și unul dintre cei mai iubiți dascăli de la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”. Până când și-a găsit vocația a fost dansator, marinar, apoi om de afaceri. Acum predă la cele mai bune licee din București și îi ajută pe copii să se cunoască mai bine, cu fiecare oră care trece.

”Părinții și profesorii mei au publicat informații despre mine pe internet fără să mă întrebe”. Fenomenul ”sharenting” și efectele lui pentru copiii de 9-17 ani – STUDIU

Aproape 3 din zece copii declară că părinții au publicat informații despre ei pe internet fără să îi întrebe în prealabil dacă sunt de acord cu acest lucru. 17% declară că profesorii au făcut același lucru. Asta arată studiul ”Acces, utilizări, riscuri și oportunități ale internetului pentru copiii din România” făcut de Platforma DigiLiv-REI.

Studiul citat este unul dintre primele studii din România care vorbește despre și studiază fenomenul de sharenting. Termenul a fost creat prin alăturarea dintre share și parenting și denumește distribuirea, de către părinte, pe site-urile online de socializare a imaginilor, filmulețelor sau a poveștilor despre copil. Prin această practică, părintele creează o ‘amprentă digitală’ a copilului cu mult înainte ca acesta să își înceapă propria viața digitală sau, în alte cazuri, paralel cu aceasta dar devenind parte din identitatea digitală a copilului.

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională