Revista presei

17 februarie 2020

Inscrierea la clasa pregatitoare 2020. Repartizarea copiilor prin tragere la sorti va fi facuta de Inspectorate, nu de scoli

Procedura de repartizare a copiilor in clasele pregatitoare va fi stabilita de fiecare Inspectorat Scolar Judetean, si nu de scoli, asa cum cu prevedea initial metodologia de inscriere in clasa pregatitoare 2020.

“Vom avea proceduri de repartizare la clasa P, la nivel national!!! ISJ-urile (n.r. Inspectoratele Scolare Judetene) vor elabora aceste proceduri.

In sfarsit!
 
Mai avem de rezolvat problema vizelor de flotant”, a anuntat pe Facebook Iulian Cristache, presedintele Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti – Invatamant Preuniversitar, dupa sedinta Comisiei de Dialog Social de vineri.
 
Regula de repartizare a elevilor in clasa pregatitoare (in ordine alfabetica sau prin tragere la sorti) va fi hotarata, asadar, la nivel judetean si nu la nivel de scoala. Prin urmare, articolul 51, aliniatul (4), din proiectul Metodologiei de inscriere in clasa pregatitoare se modifica astfel:
 
“(4) Constituirea formatiunilor de elevi in clasa pregatitoare se face dupa finalizarea procesului de inscriere, conform Calendarului, in baza unei proceduri elaborate la nivelul Inspectoratului Scolar Judetean si aprobate de Consiliul de administratie, cu respectarea criteriilor de transparenta, echitate, nondiscriminare si incluziune”.

 

Delphine Bertrand, invitată marți, 18 februarie, ora 18, la Biblioteca Pavilion a Facultății de Arte

Delphine Bertrand se autodefinește ca o căutătoare de aur. În călătoriile sale, caută și descoperă materii și materiale diverse pe care le folosește mai apoi în instalații interactive.
Crengi, 🐚 cochilii, nisip, pământ, 🌼 flori, 🎊 confetti, spumă poliuretanică, licheni sălbatici… sunt elemente alese atât pe criterii estetice, cât și pentru poveștile lor, pentru a fi transpuse în alt context.

Artista, laureată a Premiului Institutului Francez din Timișoara la Bienala de Artă Contemporană „Mulhouse 2019”, va vorbi despre demersul său artistic marți, 18 februarie, ora 18:00 la Biblioteca Pavilion a Facultății de Arte.
Evenimentul se va desfășura în limba engleză.
Intrarea este liberă.

În rezidență artistică la Timișoara pentru o săptămână, Delphine Bertrand va prezenta, la finalul acestei perioade, o instalație originală, la Institutul Francez. Mai multe informații, în curând.
.

Învăţământul american văzut prin ochii unei profesoare din România: „Mi-a plăcut că nu se vânează greşelile“

Nadina Nicolici, profesoară de limba engleză într-un liceu din Drobeta-Turnu Severin, a obţinut o bursă Fulbright care i-a oferit un stagiu de şapte săptămâni în SUA. A făcut practică într-un liceu din statul Ohio, având ocazia să observe particularităţile învăţământului american.
Nadina a reuşit performanţa să obţină o bursă Fulbright, în urma unei selecţii extrem de riguroase – din peste 4.000 de candidaturi depuse din toată lumea – şi la sfârşitul anului trecut a avut astfel ocazia să stea şapte săptămâni în SUA. Ea a făcut parte dintr-un grup format din 22 de profesori (21 de limba engleză, unul de limbă sârbă), care a fost repartizat la Universitatea din Kent, statul Ohio, unde au avut loc seminarii academice despre „alfabetizarea media“, adică lupta împotriva ştirilor false, propagandă, informare proastă şi dezinformare. Totodată, a avut ocazia să facă practică într-un liceu american, Aurora High School, din oraşul Aurora, statul Ohio.

„Am predat, am avut prezentări culturale, le-am vorbit elevilor despre România şi am avut surpriza plăcută ca doar un singur elev să mă întrebe unde se află România, în rest ştiau toţi. Ştiau despre Nadia Comăneci, despre Transilvania şi Dracula“, spune Nadina Nicolici.

Nu este prima dată când profesoara de limba engleză din Mehedinţi ajunge într-o şcoală din America, astfel că a putut să vadă schimbările care s-au produs în ultimii ani. În opinia sa, multe lucruri ar putea fi implementate şi în şcolile din România.


„Acum doi ani, de exemplu,  aveau la dispoziţie şi foloseau tehnologie la nivel de SF pentru noi. Acum, am fost surprinsă să constat că au renunţat la tehnologie, au înlocuit tot ceea ce înseamnă smart board (n.r. – tablele inteligente) cu nişte ecrane care seamănă cu un ecran TV şi care sunt controlate de calculatorul pe care îl are profesorul. Deci e ceva la îndemână, lucruri pe care am putea să le implementăm şi noi, este nevoie doar de un ecran, cu un proiector, cu un laptop, nu ne trebuie tehnologie la nivel de «Star Trek». Sunt profesori care folosesc Google Classroom, sunt profesori care nu îl folosesc, merg pe sistemul tradiţional.“

Joi, 20 februarie, la UVT: Povestea unei drame naționale: filmul „Colectiv”, în premieră

Incendiul din clubul Colectiv din București a schimbat istoria modernă a României. Legile pentru siguranța în caz de incendii au fost schimbate după ce mai mulți oameni au decedat într-un cadru de distracție, la un concert rock. O poveste ca cea a tragediei din Colectiv nu avea cum să nu devină subiect de film; la Timișoara, pelicula poate fi văzută la Universitatea de Vest.

Proiecția de la Universitatea de Vest va aduce celor prezenți mai mult decât filmul în sine, care va rula apoi și în cinematografe. În cadrul evenimentului din data de 20 februarie, timișorenii vor avea ocazia să cunoască echipa de producție și protagoniștii. Filmul prezintă povestea victimelor, dar și lupta jurnaliștilor pentru a afla adevărul, plus încercarea sistemului de a manipula România în legătură cu vinovații reali ai tragediei. În film sunt urmărite toate locurile și instituțiile implicate în „cazul” Colectiv: redacții de ziare, cabinete de miniștri, coridoare de instituții, săli de ședințe.

 

Joi, 20 februarie, la UVT: dezbatere cu Dr. Lavinia Bratu

Ești liber. 😊 Liber să zâmbești, să alergi și să alegi. Hai să povestim despre alegerile sănătoase și să descoperim drumul spre versiunea noastră mai bună. 💥

Te invităm joi, 20 februarie, de la ora 18 🕕 la Universitatea de Vest din Timișoara, în sala A11, să povestim cu Dr. Lavinia Bratu. 🗣

În cadrul conferinței se va discuta despre potențialul imens de care dispui și despre cum poate fi activat. A doua zi, fiecare poate porni cu noi practici și obiective, dar și cu o altă stare de energie.

Abia așteptăm să ne vedem! 😊

PORTRET ONLINE - Alexander Nanau, regizorul ”colectiv”: Cea mai dificila a fost partea emotionala, constientizarea gradului de inumanitate care exista in politic si in sistemul medical

Povestea lui Alexander Nanau incepe cu camera de filmat a familiei. Continua la Academia Germană de Film și Televiziune din Berlin si se defineste dupa filmul Salesmen, al fratilor Maysles – momentul in care a stiut ca asta vrea sa faca pentru totdeauna. Mai tarziu, este influentat si de Peter Zadek, unul dintre cei mai mari regizori de teatru din Germania, alaturi de care a petrecut cativa ani ca prim asistent de regie, in teatre din Hamburg, Viena sau Berlin.

Si acum, un capitol important din povestea lui Alexander Nanau este ”colectiv”. Ca orice student in scoala de film, Alexander visa sa lucreze cu actori mari, pana cand si-a dat seama ca povestile oamenilor simpli au cel mai mare potential, ca viata bate fictiunea. Asa s-a intamplat si in cazul Colectiv. Dincolo de tragedie, regizorul a vazut un update in democratia abia formata a Romaniei, si anume, revolta generatiei tinere impotriva politicienilor incompetenti si corupti. Filmul spune povestea primului an dupa incendiu, concentrandu-se pe relatia dintre presa de investigatie si autoritati.

Documentarul e produs de Alexander Nanau Production in coproducție cu HBO Europe și Samsa Film (Luxemburg). Traseul international include lansarea la Festivalul de Film de la Venetia, prezenta la TIFF, Sundance, si castigarea celui mai bun documentar la Festivalul de Film de la Zurich.

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională