Revista presei

13 februarie 2019

Structura anului școlar 2019-2020

Structura anului școlar 2019-2020 propusă de Ministerul Educației prevede că școala va începe pe 16 septembrie 2019 și că primul semestru se încheie rapid, odată cu vacanța de iarnă, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Ecaterina Andronescu a confirmat că propune transformarea vacanței de iarnă în vacanță intersemestrială. Prezentă în Parlament, Andronescu a declarat: “Dacă reușim să găsim o formulă să nu micșorăm vacanțele și să încheiem semestrul înainte de vacanța de iarnă, atunci probabil asta trebuie să facem”.

Triaj după vacanță în școli și grădinițe din Timiș: preșcolar cu gripă și peste două sute de elevi cu viroză

La triajul de după vacanță în rândul copiilor care merg la școlile și grădinițele din judeţul Timiș a fost depistat un preșcolar cu gripă, care era deja acasă, sub tratament. De asemenea, peste 200 de copii au diverse infecţii respiratorii.

În urma triajului epidemiologic realizat în prima zi de școală de după vacanța intersemestrială, în 11 februarie, a fost descoperit un preșcolar cu gripă și 107 de copii de grădiniță cu infecții respiratorii. Nu mai puțin de 241 de elevii din Timiș au fost diagnosticați cu infecții respiratorii, dar și cinci cadre didactice.

Când susţin elevii simulările pentru examenele naţionale, Bacalaureat şi Evaluare Naţională

Elevii claselor a VII-a şi a VIII-a, dar şi elevii de liceu, din clasele a XI-a şi a XII-a se pot pregăti pentru simularea pentru Evaluare Naţională, respectiv simularea pentru Bacalaureat. Cele două simulări vor avea loc în luna martie 2019. Joi va fi discutată propunerea de Ordin de Ministru.

Astfel, dacă propunerea va fi aprobată în comisia de joi elevii claselor a VII-a şi a VIII-a vor susţine simularea pentru Evaluarea Naţională între 11 şi 13 martie 2019.  Pe 11 martie va avea loc proba la Limba şi Literatura Română, pe 12 martie, proba la Matematică şi pe 13 martie, proba la Limba Maternă, urmând ca pe 22 martie să se afişeze rezultatele, arată Adrian Bărbulescu, director Direcţia pentru învăţământ liceal şi profesional.     În ceea ce îi priveşte pe elevii claselor a XI-a şi a XII-a, aceştia vor susţine simularea naţională la Bacalaureat 2019 în perioada 18 – 21 martie. 

Orarul până la clasa a II-a ar putea fi modificat. Ar urma să dispară cinci ore de Educație fizică

Ecaterina Andronescu vrea să modifice materiile pe care le fac elevii la clasa pregătitoare, clasa I și a II-a.

Ministrul ar vrea să modifice planurile-cadru astfel: să dispară în total 5 ore de Educație fizică predate de profesori de Sport (toate cele două ore de la clasa pregătitoare, toate cele două ore de la clasa I și o oră de la clasa a II-a).

Însă elevii stau la fel de mult la școală, potrivit documentului citat, pentru că aceste ore ar urma să se transfere pur și simplu la materia Joc și mișcare, predată de învățătoare.

Potrivit surselor citate, motivul mutării orelor între cele două discipline este pur economic: dispar jumătate dintre normele de sport pe care profesorii de Educație fizică le au în prezent în învățământul primar.

ANOSR: 2019 – al optulea an consecutiv în care Educaţia nu primeşte 6% din PIB

2019 va fi al optulea an consecutiv în care nu va fi aplicat articolul 8 din Legea Educaţiei Naţionale, care prevede alocarea a minimum 6% din Produsul Intern Brut (PIB) pentru acest domeniu, “Educaţia fiind în continuare subfinanţată cronic”, afirmă reprezentanţii Alianţei Naţionale a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR).
“Legea bugetului de stat pentru anul 2019 stabileşte o alocare pentru Educaţie de 3,02% din PIB, fapt ce dovedeşte că Educaţia nu reprezintă nici în acest an o prioritate naţională, raportându-ne la bugetul alocat acestui sector”, precizează ANOSR.

Bugetul MEN, avizat de comisiile de buget-finanţe: 30.969,26 milioane lei, în creştere cu 47,40% faţă de 2018; sunt prevăzuţi bani pentru cele peste 1.400 de şcoli cu toaletele în curte

MEN a anunţat, marţi seară, că bugetul instituţiei pentru anul 2019 a fost avizat favorabil.

În urma dezbaterilor din comisiile parlamentare, s-au alocat suplimentar 140 milioane lei, în vederea dezvoltării infrastructurii şcolare şi universitare, iar capitolul ”Finanţarea de bază a învăţământului superior” s-a suplimentat cu suma de 100 milioane lei.

Astfel, MEN va primi, prin Legea bugetului, 30.969,26 milioane lei în anul 2019 faţă de 21.011,31 milioane lei în anul 2018, rezultând o creştere de 47,40%. 20.610,35 milioane lei reprezintă salariile, faţă de 15.735,20 în anul 2018, rezultând o creştere de 30,98%.

Schimbări în Educație! Elevi vor primi între 60 și 200 de euro pe lună. Ce criterii simple trebuie să îndeplinească

Tinerii care aleg să urmeze învăţământul profesional şi dual vor primi prin burse care pot ajunge şi la 900 de lei lunar, echivalentul unei burse similare pentru elevii din Germania sau Belgia, potrivit unui nou proiect de lege.

Initiatorii proiectului de lege consideră că, în ciudă faptului că în prezent există un mare deficit de forţă de muncă şi un procent foarte mare de şomeri în rândul tinerilor, statul nu încurajează suficient pregătirea forţei de muncă. Prin majorarea burselor pentru elevii şcolilor profesionale se încearcă atragerea tinerilor către învăţarea unei meserii, notează portalinvatamant.ro.

Proiectul prevede majorarea bursei de la 200 la 300 de lei în 2019, iar din 2020 să crească etapizat cu 150 de lei, până la nivelul sumei de 900 de lei, ceea ce ar înseamnă echivalentul a circa 200 de euro, comparabil cu cel european. 

Academia de Studii Economice din Bucureşti (ASE) a demarat programul postuniversitar Introducere în Intelligence Economic Internaţional

Academia de Studii Economice din Bucureşti (ASE) a demarat programul postuniversitar Introducere în Intelligence Economic Internaţional, în scopul consolidării culturii economice de securitate şi al formării de experţi pentru firmele care activează pe piaţa din România, motiv pentru care redacţia NewsInt a dialogat cu Prorectorul ASE, dn-ul Dorel Paraschiv, în scopul de a înţelege impactul unor astfel de programe la nivel naţional.

 

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională